Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025

Code Week


CodeWeek 2025: Ταξίδι στο Διάστημα με τον Προγραμματισμό!

Μπορείτε να διαλέξετε ελεύθερα όποια και όσες από τις παρακάτω θέλετε και στο πεδίο CodeWeek4All να βάλετε τον αντίστοιχο κωδικό που μοιράζομαι μαζί σας! Θα χαρώ πολύ να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να κατακτήσουμε ένα πιστοποιητικό αριστείας!

Ακολουθούν οι δραστηριότητες και όλο το βοηθητικό υλικό!

Δραστηριότητα / ΤάξηCodeWeek4all CodeΠαρουσίασηΣχέδιο ΜαθήματοςΣημειώσεις Μαθητή
Οι Αστροναύτες του Κώδικα / Δ’ Τάξηcw25-hkjTNΗ παρουσίαση σε pdfπατήστε εδώπατήστε εδώ
Η Αποστολή στον Άρη – Προγραμματίζοντας ένα  Rover / Ε’ Τάξηcw25-ZmBFnΗ παρουσίαση σε pdf πατήστε εδώπατήστε εδώ
Διαστημικά Animation με το Micro:bit / Στ’ Τάξηcw25-kIlUQ

 

Η παρουσίαση σε pdf πατήστε εδώπατήστε εδώ        

Δραστηριότητες κώδικα για την Α' και Β' τάξη

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των μικρών τάξεων θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν την παρακάτω διαδραστική ιστοσελίδα:

https://app.codemonkey.com/junior/chapters/sequencing/challenges/1

Εκεί θα γνωρίσουν το χαριτωμένο μαϊμουδάκι, το οποίο χρειάζεται τη βοήθειά τους για να φτάσει στις αγαπημένες του μπανάνες! Μέσα από μια σειρά διασκεδαστικών και σταδιακά εξελισσόμενων προκλήσεων, οι μαθητές/τριες θα μάθουν βασικές αρχές αλγοριθμικής σκέψης και προγραμματισμού, όπως την ακολουθία εντολών, τη λογική σειρά και την επίλυση προβλημάτων.







Δραστηριότητες για τους μικρούς και μεγάλους μαθητές μας! Εδώ θα ενσωματώνονται σιγά σιγά και οι υπόλοιπες...

από τη συνάδελφο Κάζη Βίκυ
Η πρώτη δραστηριότητα έχει σχέση με τους αγαπημένους ήρωες των παιδιών:
Stitch και Lilo φυσικά!
Code week 4 all:
cw25-Cu5xO
https://sway.cloud.microsoft/qLGp2TeLBoa66Bjw?ref=Link

Συμμετέχουμε και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2025στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, που θα πραγματοποιηθεί το διάστημα 11-26 Οκτωβρίου 2025. Ακολουθεί η δραστηριότητα και όλο το βοηθητικό υλικό!

Pixel by pixel: μια εικόνα γεννιέται!

Στη δραστηριότητα αυτή, οι μαθητές/τριες από την Α’ έως και τη Δ’ Δημοτικού δεν χρειάζονται υπολογιστή ή κάποιο προγραμματιστικό περιβάλλον. Ακολουθώντας προσεκτικά συγκεκριμένες οδηγίες, ανακαλύπτουν μια ψηφιακή εικόνα-έκπληξη!🎁 Τα παιδιά χρωματίζουν τα κουτάκια (pixels) σύμφωνα με το χρώμα και τη θέση που υποδεικνύει ο «κώδικας». Με αυτόν τον τρόπο, κατανοούν πώς μια εικόνα μπορεί να «κρυφτεί» μέσα σε οδηγίες και πώς αποκαλύπτεται μέσα από τη σωστή εκτέλεση των βημάτων. Έτσι εξασκούνται τόσο στην κωδικοποίηση όσο και στην αποκωδικοποίηση. Οι πίνακες που δίνονται μπορούν να χρωματιστούν είτε στο χαρτίείτε ψηφιακά — για παράδειγμα στο πρόγραμμα ζωγραφικής ή σε ένα υπολογιστικό φύλλο. Κάθε ομάδα μαθητών/τριών ακολουθεί τον δικό της κώδικα και, γραμμή προς γραμμή (οριζόντια, όχι κάθετα), αποκαλύπτει την κρυμμένη εικόνα.

💡 Τι είναι το pixel και η ψηφιακή εικόνα;

Μια ψηφιακή εικόνα αποτελείται από πολλά μικρά τετραγωνάκια, καθένα από τα οποία έχει το δικό του χρώμα. Αυτά τα τετραγωνάκια ονομάζονται εικονοστοιχεία ή pixels (από τις αγγλικές λέξεις PICTure = εικόνα και ELement = στοιχείο). Είναι τόσο μικρά, που δύσκολα ξεχωρίζουν με γυμνό μάτι στην οθόνη του υπολογιστή. Συνδυαζόμενα, δημιουργούν τις πολύχρωμες εικόνες που βλέπουμε καθημερινά στις οθόνες μας. 🌈

Συμμετέχουμε μαζί με άλλα σχολεία και με τον κωδικό Code Week 4 all: cw25-Cu5xO για να λάβουμε το Πιστοποιητικό Αριστείας Προγραμματισμού. Μην ξεχάσετε να εντοπίσετε τη συμμετοχή μας:  Βρείτε τη δράση μας στο χάρτη των γεγονότων της Ευρώπης

🎨 Οδηγίες Δραστηριότητας

Παρακάτω θα βρείτε τα πινακάκια που πρέπει να χρωματίσετε! 🖍️
Ακολουθήστε προσεκτικά τον κώδικα και γεμίστε κάθε κουτάκι με το σωστό χρώμαδιαβάζοντας τις γραμμές οριζόντια (προσοχή! όχι κάθετα 😉).

💡 Μικρή συμβουλή:
Δουλέψτε με υπομονή και προσέξτε κάθε βήμα — κάθε χρωματιστό κουτάκι σας φέρνει πιο κοντά στην αποκάλυψη της κρυμμένης εικόνας!

🎁 Και τώρα… η έκπληξη!

Όταν ολοκληρώσετε τη δραστηριότητα, σας περιμένει κάτι μαγικό! ✨
Μέσα από τα πολύχρωμα κουτάκια θα εμφανιστούν δύο αγαπημένοι σας ήρωες🦸‍♂️🦸‍♀️

Ποιοι να είναι άραγε; 🤔  Χρωματίστε προσεκτικά και ανακαλύψτε τους!

Πίνακας S:













Πίνακας L:

















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου