CodeMonkey: Βασικές αρχές προγραμματισμού
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των μικρών τάξεων θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν την παρακάτω διαδραστική ιστοσελίδα:
https://app.codemonkey.com/junior/chapters/sequencing/challenges/1
Εκεί θα γνωρίσουν το χαριτωμένο μαϊμουδάκι, το οποίο χρειάζεται τη βοήθειά τους για να φτάσει στις αγαπημένες του μπανάνες! Μέσα από μια σειρά διασκεδαστικών και σταδιακά εξελισσόμενων προκλήσεων, οι μαθητές/τριες θα μάθουν βασικές αρχές αλγοριθμικής σκέψης και προγραμματισμού, όπως την ακολουθία εντολών, τη λογική σειρά και την επίλυση προβλημάτων.
Με απλό και κατανοητό τρόπο, τα παιδιά θα πειραματιστούν, θα δοκιμάσουν διαφορετικές λύσεις και θα ανακαλύψουν πώς να δημιουργούν σωστές ακολουθίες εντολών, ώστε το μαϊμουδάκι να πετυχαίνει κάθε αποστολή. Έτσι, θα καλλιεργήσουν τις δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης, θα εξασκηθούν στη λήψη αποφάσεων και θα αποκτήσουν αυτοπεποίθηση στο πρώτο τους ταξίδι στον κόσμο του προγραμματισμού.
A. Γνωρίζω, δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ
- Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
Οι μαθητές/τριες, με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού, εξοικειώνονται με το υπολογιστικό σύστημα και υλοποιούν κατάλληλες δραστηριότητες μέσα από τα προγράμματα :Λογισμικό Sebran
- Λογισμικό GCompris
- Λογισμικό Tuxpaint
- Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γλώσσα Α'-Β Δημοτικού (https://ts.sch.gr/software)
- Εκπαιδευτικό Λογισμικό Μαθηματικά Α'-Β Δημοτικού (https://ts.sch.gr/software)
- Βασικοί κανόνες εργονομίας (http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/7875)
- Σωστή στάση εργασίας και σωστή συμπεριφορά
- Τα μέρη-συσκευές ενός υπολογιστικού συστήματος (Οι συσκευές του υπολογιστή - Ναταλία Γεωργιτζίκη
- Οι συσκευές του υπολογιστή- παρουσίαση, βίντεο, κουίζ και παιχνίδια
- Γνωριμία με τον υπολογιστή (http://aesop.iep.edu.gr/node/8512)
- Η Εξέλιξη των υπολογιστών (Βίντεο - Hardcrafts 01)
- Βίντεο για τη χρήση του υπολογιστή (από Στ. Πλιάτσικα)
- Που χρησιμοποιούνται οι υπολογιστές (Χρήση Η/Υ - Ναταλία Γεωργιτζίκη)
- Μια παρουσίαση για το ποντίκι ( από Ν. Γεωργιτζίκη)
Ασκήσεις - Παιχνίδια - Κουίζ 1: Οι συσκευές του υπολογιστή (από Ν. Γεωργιτζίκη)
- Κουίζ 2 : Που μπορώ να χρησιμοποιήσω έναν υπολογιστή (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Κουίζ 3: Κανόνες και χρήση του υπολογιστή (από Dimpap)
- Παιχνίδι για τη χρήση του Η/Υ (από Ν. Γεωργιτζίκη)
- Ποντίκι, ο εξολοθρευτής
- Παιχνίδια εξάσκησης για το ποντίκι
- Σχεδιάζω με το ποντίκι του υπολογιστή (από Ν. Γεωργιτζίκη)
- Φθινοπωρινές ζωγραφιές για σχεδιασμό με το ποντίκι
- Ενώνω τις τελίτσες και σχηματίζω την εικόνα με το ποντίκι
- Παιχνίδια που έχουν φτιάξει μαθητές εκμάθησης του ποντικιού (από Νικόλα Mavr)
- Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη Ζωγραφικά
TUXPAINT από Dimpapp
- Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
- Μια εκπαιδευτική παρουσίαση για το πληκτρολόγιο (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Μαθαίνω να πληκτρολογώ σωστά (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Κατασκευή ενός τρισδιάστατου πληκτρολογίου
- Ν. Γεωργιτζίκη)
- Εισαγωγή συμβόλων με το πληκτρολόγιο (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Χρωματίζω τα γράμματα
- Γράφω τα ζωάκια και τα αντικείμενα που βλέπω
- Φούσκα (Α’ & Β’ τάξη)
Β. Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις ΤΠΕ
- Γνωρίζω το Διαδίκτυο - Επικοινωνώ και χειρίζομαι τον υπολογιστή- Τι είναι το Διαδίκτυο (Βίντεο)
- Εκπαιδευτική τηλεόραση (www.edutv.gr)
- Ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες Βικιπαίδεια https://el.wikipedia.org
- Φυλλομετρητές και ιστοσελίδες
- Επιλέγουμε ένα ζώο και ψάχνουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο συμπληώνοντας την καρτέλα του ζώου ΕΔΩ
- Τι είναι το Διαδίκτυο (Βίντεο)
- Εκπαιδευτική τηλεόραση (www.edutv.gr)
- Ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες Βικιπαίδεια https://el.wikipedia.org
- Φυλλομετρητές και ιστοσελίδες
- Επιλέγουμε ένα ζώο και ψάχνουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο συμπληώνοντας την καρτέλα του ζώου ΕΔΩ
Γ. Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις ΤΠΕ
- Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες
- Ένας χρόνος έχει 4 εποχές
- Τα ζώα του δάσους (Βίντεο)
- Τα ζώα της φάρμας
- Σκύλος
- Γάτα
- Κότα
- Πρόβατο
- Άλογο
- Πάπια .....
- Σκύλος
- Γάτα
- Κότα
- Πρόβατο
- Άλογο
- Πάπια .....
- Υλοποιώ σχέδια εργασίας/έρευνας (project) με τις ΤΠΕ
- Όνομα, Ζώο, Πράγμα... παίζοντας δημιουργούμε μικροιστορίες (Π. Μαρκέλλου)
- Στο πλαίσιο της δραστηριότητας αυτής, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα παίξουν το γνωστό παιχνίδι "Όνομα, Ζώο, Πράγμα..." με τις λέξεις που θα βρουν θα δημιουργήσουν μικρές ιστοριούλες για ζώα. Στη συνέχεια θα δημιουργήσουν ζωγραφιες τις οποίες θα ενσωματ΄σουμε σε ένα ομαδοσυνεργατικό βιβλίο μικρώ ιστοριών). Βοηθητικό υλικό
- 24 γράμματα ... μια ιστορία (Π. Μαρκέλλου)
- Στο πλαίσιο της δραστηριότητας αυτής, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα αναζητήσουν 24 λέξεις, μία για κάθε ένα γράμμα του Αλφαβήτου. Στη συνέχεια, καλούνται να δημιουργήσουν μια ιστορία χρησιμοποιώντας όλες τις λέξεις, με την ίδια σειρά.
- Τα μέσα μεταφοράς
- Οικοσύστημα και Τροφικές Αλυσίδες (Βίντεο)

- Μύθοι του Αισώπου - Η Ιστορία του Αισώπου ΕΔΩ
- Τζιτζικας-μερμηγκας
- Το λιοντάρι και το ποντίκι
- Το λιοντάρι και ο αγριόχοιρος. Διαβάστε το μύθο ΕΔΩ
- Η Αλεπού και τα σταφύλια...ι
- Δημιουργούμε ψηφιακά παραμύθια με τους ήρωες από τους Μύθους του Αισώπου
- Δημιουργώ τη δική μου ιστορία μέσα από το Comic Creator Playmobil
- Διαβάζουμε ψηφιακά παραμύθια και συζητάμε από τον Μικρό Αναγνώστη
- Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό.
Πόση ώρα μπορούμε να παίζουμε ηλεκτρονικά παιχνίδια; Ας δούμε τι μας συμβουλεύει η Αθηνά με τους φίλους της :
- Η Αθηνά με το νέο της τάμπλετ
- Συζητάμε και απαντάμε στις ερωτήσεις (N. Γεωργιτζίκη)
- Όταν βλέπεις κάτι παράξενο στο Διαδίκτυο, πάντα να ζητάς βοήθεια!
- Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα
- Puzzle - Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα
- Κουίζ για τα προοσωπικά Δεδομένα (N. Γεωργιτζίκη)
- Ο Σίφης ο ποντικός και το διαδίκτυο - μαθαίνω για τους αγνώστους στο διαδίκτυο
- Δραστηριότητα (Ν. Γεωργιτζίκη)
Η Αθηνά και ο Ερμής μας μαθαίνουν τι πρέπει να προσέχουμε όταν παίζουμε παιχνίδια στο Διαδίκτυο. (Ασφάλεια στο internet με απλά λόγια!)
- Η μεγάλη απόφαση του Παπάπη
- Η Αθηνά στον κόσμο του YouTube
Πόση ώρα μπορούμε να παίζουμε ηλεκτρονικά παιχνίδια; Ας δούμε τι μας συμβουλεύει η Αθηνά με τους φίλους της :
- Η Αθηνά με το νέο της τάμπλετ
- Συζητάμε και απαντάμε στις ερωτήσεις (N. Γεωργιτζίκη)
- Όταν βλέπεις κάτι παράξενο στο Διαδίκτυο, πάντα να ζητάς βοήθεια!
- Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα
- Puzzle - Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα
- Κουίζ για τα προοσωπικά Δεδομένα (N. Γεωργιτζίκη)
- Ο Σίφης ο ποντικός και το διαδίκτυο - μαθαίνω για τους αγνώστους στο διαδίκτυο
- Δραστηριότητα (Ν. Γεωργιτζίκη)
Η Αθηνά και ο Ερμής μας μαθαίνουν τι πρέπει να προσέχουμε όταν παίζουμε παιχνίδια στο Διαδίκτυο. (Ασφάλεια στο internet με απλά λόγια!)
- Η μεγάλη απόφαση του Παπάπη
- Η Αθηνά στον κόσμο του YouTube
Ε. Προγραμματισμός - Υπολογιστική Σκέψη
1. Τι είναι ρομποτ - Η Ρομποτική στη Ζωή μας (Παρουσίαση-1)
2. Τι είναι ρομποτ - Η Ρομποτική στη Ζωή μας (Παρουσίαση-1)
3. Βίντεο για την " Ώρα του κώδικα" Βλέπουμε το βίντεο με το μεγαλύτερο Εκπαιδευτικό Γεγονός στο κόσμο στην Επιστήμη των Υπολογιστών
Δραστηριότητες προγραμματισμού - Υπολογιστικής σκέψης
- Βασικός προγραμματισμός με επεξεργασία δαπέδου- φωτόδεντρο
- Προγραμματισμός ρομπότ- φωτόδεντρο
- Βασικές εντολές κίνησης σε χώρο για εισαγωγή στον προγραμματισμό (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Μεταφορά και απόθεση από το Code.org
- Κίνηση με εντολές από το code.org
- Εντοπισμός σφαλμάτων σε πρόγραμμα και διόρθωση από Code.org
- Δομές ακολουθίας με σύνθετες εντολές- μέλισσα- Code.org
- Καλλιτέχνης- ακολουθία- Code.org
- Καλλιτέχνης- σχήματα- Code.org
- Ελεύθερη σχεδίαση- code.org
- Λαβύρινθος- επαναλήψεις- Code.org
Παίζουμε το παιχνίδι Kodable Smeeborg και μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε
1ο Βήμα: Ακολουθήστε το σύνδεσμο : Kodable Education - Play Kodable Basics
2ο Βήμα: Επιλέγουμε το School Profile και βάζετε τον κωδικό της τάξης μας :
Κωδικός : xft7947
3ο Βήμα: Επιλέξτε έναν λογαριασμό μαθητή, π.χ. st1 έως και τον st23 (θα κάνουμε μαζί το χωρισμό στη τάξη) και νάλογα αν θυμάσαρχικά το παιχνίδι με τον πλανήτη (SmeeBorg). Μια άλλη φορά μπορείτε να δοκιμάσετε και τους άλλους πλανήτες-αστεροειδοί.
4ο βήμα: Πατάμε στο Click Mission Control. Θα δείτε ένα μικρό βίντεο για τους ήρωες του παιχνιδιού και το ταξίδι τους στο πλανήτη SmeeBorg
5ο βήμα: Όταν προσγειωθούν θα πρέπει να τους βοηθήσετε να βρουν το δρόμο τους μέσα από τις οδηγίες που θα τους δώσετε
6ο Βήμα: Οι οδηγίες σας είναι τα βέλη : δεξιά, αριστερά, πάνω και κάτω που πρέπει να τα βάλετε σε σειρά. Παίζεται τα επίπεδα στην αποστολή Smeeborg!
Καλή Διασκέδαση μικροί προγραμματιστές :-)
- Βασικός προγραμματισμός με επεξεργασία δαπέδου- φωτόδεντρο
- Προγραμματισμός ρομπότ- φωτόδεντρο
- Βασικές εντολές κίνησης σε χώρο για εισαγωγή στον προγραμματισμό (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Μεταφορά και απόθεση από το Code.org
- Κίνηση με εντολές από το code.org
- Εντοπισμός σφαλμάτων σε πρόγραμμα και διόρθωση από Code.org
- Δομές ακολουθίας με σύνθετες εντολές- μέλισσα- Code.org
- Καλλιτέχνης- ακολουθία- Code.org
- Καλλιτέχνης- σχήματα- Code.org
- Ελεύθερη σχεδίαση- code.org
- Λαβύρινθος- επαναλήψεις- Code.org
Παίζουμε το παιχνίδι Kodable Smeeborg και μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε
1ο Βήμα: Ακολουθήστε το σύνδεσμο : Kodable Education - Play Kodable Basics
2ο Βήμα: Επιλέγουμε το School Profile και βάζετε τον κωδικό της τάξης μας :
Κωδικός : xft7947
3ο Βήμα: Επιλέξτε έναν λογαριασμό μαθητή, π.χ. st1 έως και τον st23 (θα κάνουμε μαζί το χωρισμό στη τάξη) και νάλογα αν θυμάσαρχικά το παιχνίδι με τον πλανήτη (SmeeBorg). Μια άλλη φορά μπορείτε να δοκιμάσετε και τους άλλους πλανήτες-αστεροειδοί.
4ο βήμα: Πατάμε στο Click Mission Control. Θα δείτε ένα μικρό βίντεο για τους ήρωες του παιχνιδιού και το ταξίδι τους στο πλανήτη SmeeBorg
5ο βήμα: Όταν προσγειωθούν θα πρέπει να τους βοηθήσετε να βρουν το δρόμο τους μέσα από τις οδηγίες που θα τους δώσετε
6ο Βήμα: Οι οδηγίες σας είναι τα βέλη : δεξιά, αριστερά, πάνω και κάτω που πρέπει να τα βάλετε σε σειρά. Παίζεται τα επίπεδα στην αποστολή Smeeborg!
ΣΤ. Διάφορα
- Γιορτή της Μητέρας - Δημιουργία πρωτομαγιάτικου στεφανιού (Π. Μαρκέλλου)
- Η κυρά Δημοκρατία και η κυρά Δικτατορία- Επέτειος Πολυτεχνείου (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Τα δικαιώματα των παιδιών- 20 Νοεμβρίου (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Ντύνω τη γάτα αποκριάτικα και όχι μόνο (Ν. Γεωργιτζίκη)
Πασχαλινές Δραστηριότητες - Καλό Πάσχα
Ενώνω τις τελίτσες με τους αριθμούς και σχεδιάζω πασχαλινά με το ποντίκι
Το κουνελάκι έχασε το δρόμο για τη φωλιά του. Μπορείς να το βοηθήσεις;
Αποκριάτικη Ενότητα- Απόκριες - Κυνήγι (Popi Eystathiou) θησαυρού ΑΒΓ τάξη
- Ενδυμασία γατούλες - https://myoctocat.com/
- Γιορτή της Μητέρας - Δημιουργία πρωτομαγιάτικου στεφανιού (Π. Μαρκέλλου)
- Η κυρά Δημοκρατία και η κυρά Δικτατορία- Επέτειος Πολυτεχνείου (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Τα δικαιώματα των παιδιών- 20 Νοεμβρίου (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Ντύνω τη γάτα αποκριάτικα και όχι μόνο (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Καλό Πάσχα
Ενώνω τις τελίτσες με τους αριθμούς και σχεδιάζω πασχαλινά με το ποντίκι
Το κουνελάκι έχασε το δρόμο για τη φωλιά του. Μπορείς να το βοηθήσεις;
- Απόκριες - Κυνήγι (Popi Eystathiou) θησαυρού ΑΒΓ τάξη
- Ενδυμασία γατούλες - https://myoctocat.com/
Για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2022 - EU Code Week 2022, το σχολείο μας δημιούργησε στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, την Εκδήλωση "We Love Coding - Αγαπάμε τον Προγραμματισμό" Σκοπός της Εκδήλωσής μας είναι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας (από την Α’ ‘εως και την ΣΤ’ τάξη) να συμμετέχουν σε μια ποικιλία δραστηριοτήτων δημιουργίας κώδικα, παιχνιδιών και ευχάριστων προκλήσεων, προκειμένου να τους βοηθήσουμε να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στον προγραμματισμό και να αξιοποιήσουν σωστά τον χρόνο τους στο σχολείο αλλά και στο σπίτι.
Τάξεις Α και Β Δημοτικού
Οι μαθητές θα συμμετέχουν στις παρακάτω εισαγωγικές δραστηριότητες πειραματιζόμενοι, παίζοντας με τα κατάλληλα διαμορφωμένα παιχνίδια – δραστηριότητες της ημέρας του κώδικα: https://code.org/learn.
Για την Α’ και Β’ τάξη : «Ας βοηθήσουμε το χνουδωτός μας ήρωας (Fuzz) να μαζέψει τα αστέρια του»
1ο Βήμα: Ακολουθήστε το σύνδεσμο : kodable.com/login
2ο Βήμα: Επιλέγουμε το School Profile και βάζετε τον κωδικό της τάξης μας :
Κωδικός : xft7947
Τάξεις Α και Β Δημοτικού
Οι μαθητές θα συμμετέχουν στις παρακάτω εισαγωγικές δραστηριότητες πειραματιζόμενοι, παίζοντας με τα κατάλληλα διαμορφωμένα παιχνίδια – δραστηριότητες της ημέρας του κώδικα: https://code.org/learn.
1ο Βήμα: Ακολουθήστε το σύνδεσμο : kodable.com/login
2ο Βήμα: Επιλέγουμε το School Profile και βάζετε τον κωδικό της τάξης μας :
Κωδικός : xft7947
CodeMonkey: Βασικές αρχές προγραμματισμού
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των μικρών τάξεων θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν την παρακάτω διαδραστική ιστοσελίδα:
https://app.codemonkey.com/junior/chapters/sequencing/challenges/1
Εκεί θα γνωρίσουν το χαριτωμένο μαϊμουδάκι, το οποίο χρειάζεται τη βοήθειά τους για να φτάσει στις αγαπημένες του μπανάνες! Μέσα από μια σειρά διασκεδαστικών και σταδιακά εξελισσόμενων προκλήσεων, οι μαθητές/τριες θα μάθουν βασικές αρχές αλγοριθμικής σκέψης και προγραμματισμού, όπως την ακολουθία εντολών, τη λογική σειρά και την επίλυση προβλημάτων.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των μικρών τάξεων θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν την παρακάτω διαδραστική ιστοσελίδα:
https://app.codemonkey.com/junior/chapters/sequencing/challenges/1
Εκεί θα γνωρίσουν το χαριτωμένο μαϊμουδάκι, το οποίο χρειάζεται τη βοήθειά τους για να φτάσει στις αγαπημένες του μπανάνες! Μέσα από μια σειρά διασκεδαστικών και σταδιακά εξελισσόμενων προκλήσεων, οι μαθητές/τριες θα μάθουν βασικές αρχές αλγοριθμικής σκέψης και προγραμματισμού, όπως την ακολουθία εντολών, τη λογική σειρά και την επίλυση προβλημάτων.















Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου