Β' Τάξη


CodeMonkey: Βασικές αρχές προγραμματισμού

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των μικρών τάξεων θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν την παρακάτω διαδραστική ιστοσελίδα:

https://app.codemonkey.com/junior/chapters/sequencing/challenges/1

Εκεί θα γνωρίσουν το χαριτωμένο μαϊμουδάκι, το οποίο χρειάζεται τη βοήθειά τους για να φτάσει στις αγαπημένες του μπανάνες! Μέσα από μια σειρά διασκεδαστικών και σταδιακά εξελισσόμενων προκλήσεων, οι μαθητές/τριες θα μάθουν βασικές αρχές αλγοριθμικής σκέψης και προγραμματισμού, όπως την ακολουθία εντολών, τη λογική σειρά και την επίλυση προβλημάτων.

Με απλό και κατανοητό τρόπο, τα παιδιά θα πειραματιστούν, θα δοκιμάσουν διαφορετικές λύσεις και θα ανακαλύψουν πώς να δημιουργούν σωστές ακολουθίες εντολών, ώστε το μαϊμουδάκι να πετυχαίνει κάθε αποστολή. Έτσι, θα καλλιεργήσουν τις δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης, θα εξασκηθούν στη λήψη αποφάσεων και θα αποκτήσουν αυτοπεποίθηση στο πρώτο τους ταξίδι στον κόσμο του προγραμματισμού.

A. Γνωρίζω, δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ


- Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή 

Οι μαθητές/τριες, με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού, εξοικειώνονται με το υπολογιστικό σύστημα και υλοποιούν κατάλληλες δραστηριότητες μέσα από τα προγράμματα :Λογισμικό Sebran


Ασκήσεις - Παιχνίδια 

- Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη Ζωγραφικά


TUXPAINT από Dimpapp

- Δημιουργώ με τον κειμενογράφο  

Β. Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις ΤΠΕ

- Γνωρίζω το Διαδίκτυο - Επικοινωνώ και χειρίζομαι τον υπολογιστή

Γ. Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις ΤΠΕ

- Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες

- Υλοποιώ σχέδια εργασίας/έρευνας (project) με τις ΤΠΕ

  • Όνομα, Ζώο, Πράγμα... παίζοντας δημιουργούμε μικροιστορίες (Π. Μαρκέλλου)
    • Στο πλαίσιο της δραστηριότητας αυτής, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα παίξουν το γνωστό παιχνίδι "Όνομα, Ζώο, Πράγμα..." με τις λέξεις που θα βρουν θα δημιουργήσουν μικρές ιστοριούλες για ζώα. Στη συνέχεια θα δημιουργήσουν ζωγραφιες τις οποίες θα ενσωματ΄σουμε σε ένα ομαδοσυνεργατικό βιβλίο μικρώ ιστοριών).  Βοηθητικό υλικό 
  • 24 γράμματα ... μια ιστορία (Π. Μαρκέλλου)
    • Στο πλαίσιο της δραστηριότητας αυτής, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα αναζητήσουν 24 λέξεις, μία για κάθε ένα γράμμα του Αλφαβήτου. Στη συνέχεια, καλούνται να δημιουργήσουν μια ιστορία χρησιμοποιώντας όλες τις λέξεις, με την ίδια σειρά.
  • Τα μέσα μεταφοράς 
  • Οικοσύστημα και Τροφικές Αλυσίδες (Βίντεο)
                      


Δ. Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο 

- Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό.


Πόση ώρα μπορούμε να παίζουμε ηλεκτρονικά παιχνίδια; Ας δούμε τι μας συμβουλεύει η Αθηνά με τους φίλους της : 




Ε. Προγραμματισμός - Υπολογιστική Σκέψη

1. Τι είναι ρομποτ - Η Ρομποτική στη Ζωή μας (Παρουσίαση-1)

2. Τι είναι ρομποτ - Η Ρομποτική στη Ζωή μας (Παρουσίαση-1)

3. Βίντεο για την " Ώρα του κώδικα" Βλέπουμε το βίντεο με το μεγαλύτερο Εκπαιδευτικό Γεγονός στο κόσμο στην Επιστήμη των Υπολογιστών

Δραστηριότητες προγραμματισμού - Υπολογιστικής σκέψης

  1. Βασικός προγραμματισμός με επεξεργασία δαπέδου- φωτόδεντρο
  2. Προγραμματισμός ρομπότ- φωτόδεντρο
  3. Βασικές εντολές κίνησης σε χώρο για εισαγωγή στον προγραμματισμό (Ν. Γεωργιτζίκη)
  4. Μεταφορά και απόθεση από το Code.org
  5. Κίνηση με εντολές από το code.org
  6. Εντοπισμός σφαλμάτων σε πρόγραμμα και διόρθωση από Code.org
  7. Δομές ακολουθίας με σύνθετες εντολέςμέλισσα- Code.org
  8. Καλλιτέχνης- ακολουθία- Code.org
  9. Καλλιτέχνης- σχήματα- Code.org
  10. Ελεύθερη σχεδίαση- code.org
  11. Λαβύρινθος- επαναλήψεις- Code.org

Παίζουμε το παιχνίδι Kodable Smeeborg και μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε


1ο Βήμα: Ακολουθήστε το σύνδεσμο : Kodable Education - Play Kodable Basics

2ο Βήμα:  Επιλέγουμε το School Profile και βάζετε τον κωδικό της τάξης μας :

                   Κωδικός : xft7947

3ο Βήμα: Επιλέξτε έναν λογαριασμό μαθητή, π.χ. st1 έως και τον st23 (θα κάνουμε μαζί το χωρισμό στη τάξη) και νάλογα αν θυμάσαρχικά το παιχνίδι με τον πλανήτη (SmeeBorg). Μια άλλη φορά μπορείτε να δοκιμάσετε και τους άλλους πλανήτες-αστεροειδοί. 

4ο βήμα: Πατάμε στο Click Mission Control. Θα δείτε ένα μικρό βίντεο για τους ήρωες του παιχνιδιού και το ταξίδι τους στο πλανήτη SmeeBorg

5ο βήμα: Όταν προσγειωθούν θα πρέπει να τους βοηθήσετε να βρουν το δρόμο τους μέσα από τις οδηγίες που θα τους δώσετε

6ο Βήμα: Οι οδηγίες σας είναι τα βέλη : δεξιά, αριστερά, πάνω και κάτω που πρέπει να τα βάλετε σε σειρά. Παίζεται τα επίπεδα στην αποστολή Smeeborg!

                             Καλή Διασκέδαση μικροί προγραμματιστές :-)

ΣΤ. Διάφορα 

Πασχαλινές Δραστηριότητες 

Για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2022 - EU Code Week 2022, το σχολείο μας δημιούργησε στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, την Εκδήλωση "We Love Coding - Αγαπάμε τον Προγραμματισμό"  

Σκοπός της Εκδήλωσής μας είναι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας (από την Α’ ‘εως και την ΣΤ’ τάξη) να συμμετέχουν σε μια ποικιλία δραστηριοτήτων δημιουργίας κώδικα, παιχνιδιών και ευχάριστων προκλήσεων, προκειμένου να τους βοηθήσουμε να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στον προγραμματισμό και να αξιοποιήσουν σωστά τον χρόνο τους στο σχολείο αλλά και στο σπίτι.



Τάξεις Α και Β  Δημοτικού

Οι μαθητές θα συμμετέχουν στις παρακάτω εισαγωγικές δραστηριότητες πειραματιζόμενοι, παίζοντας με τα κατάλληλα διαμορφωμένα παιχνίδια – δραστηριότητες της ημέρας του κώδικα: https://code.org/learn.



Για την Α’ και Β’ τάξη : «Ας βοηθήσουμε το χνουδωτός μας ήρωας (Fuzz) να μαζέψει τα αστέρια του»


1ο Βήμα: Ακολουθήστε το σύνδεσμο : kodable.com/login

2ο Βήμα:  Επιλέγουμε το School Profile και βάζετε τον κωδικό της τάξης μας :

                   Κωδικός : xft7947


CodeMonkey: Βασικές αρχές προγραμματισμού  

πό την Μαρκέλλου Πηνελόπη   

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των μικρών τάξεων θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν την παρακάτω διαδραστική ιστοσελίδα:

https://app.codemonkey.com/junior/chapters/sequencing/challenges/1

Εκεί θα γνωρίσουν το χαριτωμένο μαϊμουδάκι, το οποίο χρειάζεται τη βοήθειά τους για να φτάσει στις αγαπημένες του μπανάνες! Μέσα από μια σειρά διασκεδαστικών και σταδιακά εξελισσόμενων προκλήσεων, οι μαθητές/τριες θα μάθουν βασικές αρχές αλγοριθμικής σκέψης και προγραμματισμού, όπως την ακολουθία εντολών, τη λογική σειρά και την επίλυση προβλημάτων.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου