Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Για το ScratchJr πατήστε ΕΔΩ να μεταβείτε στη σελίδα της Πληροφορικής της Γ' Τάξης

Παραμυθόφωνο

Ο Αϊσωπος ήταν ένας κορυφαίος αρχαίος μυθοποιός που έζησε στην αρχαία Ελλάδα μεταξύ 620 και 560 π.Χ. Έγραψε πάνω από 150 μύθους με διδακτικό περιεχόμενο. 

Πρωταγωνιστές ήταν κυρίως ζώα όπως η αλεπού, ο λύκος, το λιοντάρι, το ελάφι.  

Οι ιστορίες του Αισώπου θα φωτίζουν για πάντα το δρόμο μας και θα τις γνωρίσουμε μέσα από το Παραμυθόφωνο των μαθητών της Γ' Ταξης του σχολείου μας ...

Ας τις απολαύσουμε ...  


 Δ/ Ενδιαφέρω και Ενεργώ (Κοινωνική συναίσθηση και ευθυνη) 

Θεματική Ενότητα : Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα  

Εργαστήριο 5 Ελάτε να παίξουμε: Τα δικαιώματα των παιδιών μέσα από ένα παιχνίδι Kahoot.



 







Ένα 2ο Kahoot Πληροφορικής: ΤΠΕ : Ηλεκτρονικός Υπολογιστής

Εργαστήριο 3-4   Τροχός των δικαιωμάτων του παιδιού & το μαγικό μολύβι της Μαλάλα (από Μαρκέλλου Πηνελόπη)

Στο εργαστήριο 2 γνωρίσαμε τα δικαιώματα των παιδιών :
  • στην εκπαίδευση, 
  • στην ισότηρτα, 
  • στο παιχνίδι, 
  • στη φιλία, 
  • στην υγεία, 
  • στο φαγητό και το νερό, 
  • στην ελευθερία έκφρασης της γνώμης μας, 
  • στην οικογένεια, 
  • στην αγάπη, 
  • στην πληροφόρηση, 
  • σε ρούχα και παπούτσια,
  • στο όνομα και την εθνικότητας
Στη συνέχεια, θα παρακολουθήσουμε την ιστορία "Το Μαγικό Μολύβι της Μαλάλα" από τη Δράση "Ναι Μπορώ" εδώ:


και θα συζητήσαμε για το δικαίωμα κάθε παιδιού στην εκπαίδευση και τη γνώση

Θα γνωρίσουμε τη Μαλάλα Γιουσαφζάϊ, ένα μικρό κορίτσι από το Πακιστάν που κατάφερε να υψώσει τη φωνή της και να ακουστεί σε όλο τον κόσμο. Θα ακούσουμε ένα απόσπασμα από την ομιλία της όταν βραβεύτηκε με το Νόμπελ Ειρήνης το 2014



Θα χρησιμοποιήσουμε και θα παίξουμε με τον τροχό της τύχης για τα δικαιώματα των παιδιων. Κάθε μαθήτρια και μαθητής θα γυρίσει τον τροχό της τύχης και θα τύχει ένα δικαίωμα.  Αν είχαμε και εμείς ένα μαγικό μολύβι, τι θα ζωγραφίζαμε; Κάθε παιδί με βάση το δικαίωμα που του έτυχε από τον τροχό ετοιμάζει μια ζωγραφιά!

Εργαστήριο 2 -  Τα δικαιώματα των παιδιών 


Η ιστορία της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου

Η Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, που υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών στις 10 Δεκεμβρίου του 1948, ήταν το αποτέλεσμα των συνεπειών του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.  Με τη λήξη  του  πολέμου και τη δημιουργία των Ηνωμένων Εθνών, η διεθνής κοινότητα ορκίστηκε να μην ξανασυμβούν ποτέ στο μέλλον οι αγριότητες και η κτηνωδία  που προκάλεσε αυτός ο φονικός πόλεμος (60 εκατομμύρια άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους  – 20 εκατ. στρατιώτες και 40 εκατ. άμαχοι).  

Τα παιδιά; Έχουμε δικαιώματα; Ποια είναι αυτά;; 

 















Κουίζ 1
Εργαστήριο 1 -  Διαχωρισμός των "θέλω" από τις "ανάγκες"  


Φανταστείτε ότι ετοιμαζόμαστε να σαλπάρουν προς μια νέα ήπειρο. Εκεί δε ζουν τώρα άνθρωποι, γι’ αυτό όταν φτάσουν, θα είμαστε ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ για την ίδρυση μιας νέας χώρας.

  1. Θα χωριστούμε σε ομάδες των 4 ατόμων 
  2. Δώστε όνομα σε κάθε ομάδα και τη γράφετε έξω από το φάκελο που θα σας δοθεί.
  3. Ο φάκελος που θα σας δοθεί περιέχει κάρτες με τα ΘΕΛΩ και τις ΑΝΑΓΚΕΣ μας. Αυτά είναι τα πράγματα που θα πακετάρουμε για να πάρουμε μαζί μας για μια ζωή στη νέα χώρα.


















1ο Εμπόδιο :
Στην αρχή το ταξίδι είναι πολύ ευχάριστο. Ο ήλιος λάμπει και η θάλασσα είναι γαλήνια. Ωστόσο, μια μεγάλη καταιγίδα εμφανίζεται ξαφνικά και το καράβι κουνιέται επικίνδυνα. Ως γεγονός, από στιγμή σε στιγμή θα βυθιστεί! Πρέπει να πετάξετε τρεις (3) από τις κάρτες σας στη θάλασσα για να συνεχίσει να επιπλέει το καράβι. 
ΠΡΟΣΟΧΗ !!! δεν θα μπορέσετε να τις πάρετε πίσω μετά 
 
2ο Εμπόδιο :
Επιτέλους η καταιγίδα κόπασε. Όλοι είναι ανακουφισμένοι. Ωστόσο, μια μετεωρολογική πρόβλεψη αναφέρει πως ένας τυφώνας Κατηγορίας 5 κατευθύνεται προς το καράβι. Αν θα επιβιώσετε από τον τυφώνα, πρέπει να πετάξετε στη θάλασσα τρεις (3) ακόμη κάρτες! Να θυμάστε: μην πετάξετε αυτά που πιθανότατα θα χρειαστείτε για να επιβιώσετε στη νέα σας χώρα. 

3ο Εμπόδιο :

Παραλίγο να μην γλιτώσουμε! Ωστόσο, σχεδόν φτάσαμε στη νέα ήπειρο. Όλοι είναι πολύ ενθουσιασμένοι. Όμως, τη στιγμή που βλέπουμε γη στον ορίζοντα, μια τεράστια φάλαινα χτυπά το καράβι, δημιουργώντας μια τρύπα στο πλευρό. Πρέπει να κάνετε το καράβι ακόμη πιο ελαφρύ! Πετάξτε ακόμη τρεις (3) κάρτες.

  • Φτάσαμε λοιπόν ασφαλείς και έτοιμοι να χτίσουμε μια νέα χώρα. Κάθε ομάδα θα κολλήσει τις κάρτες που έμειναν σε μια κόλλα χαρτί για να θυμούνται όλοι τι φέρνουν στη νέα ήπειρο.
  •  Έχετε όλα όσα χρειάζεστε για να επιβιώσετε; Για να μεγαλώσετε και να αναπτυχθείτε σωστά; 
  • «Υπάρχει κάτι που λείπει που θα χρειαστούν για να επιβιώσουν; Να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν
Τα ανθρώπινα δικαιώματα βασίζονται στις ανθρώπινες ανάγκες
  • τα πράγματα που χρειάζεται ο κάθε άνθρωπος για να επιβιώσει, να μεγαλώσει και να αναπτυχθεί σωστά και να ζήσει μια ζωή με αξιοπρέπεια. 
    • Ερωτήσεις:
      • Είχατε ό,τι χρειάζεστε για να επιβιώσετε; 
      • Είχατε ό,τι χρειάζεστε για να μεγαλώσετε και να αναπτυχθείτε; 
      • Ποια πράγματα θέλατε να έχετε, όμως αποφασίσατε πως δεν είναι απαραίτητα; 
  • Όλοι χρειάζονται όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα τους. Μερικά είναι απαραίτητα για να επιβιώσουμε, όπως το φαγητό, η ιατρική φροντίδα, το καθαρό νερό και ένα καταφύγιο. Όμως άλλα, είναι απαραίτητα για τους ανθρώπους, ούτως ώστε να ζήσουν μια καλή ζωή και να αναπτυχθούν. Δεν είναι αρκετό απλά να επιβιώνουμε. 
    • Ερωτήσεις: 
      • Ποιες κάρτες αντιπροσωπεύουν πράγματα που πιθανότατα θέλουμε, όμως δεν χρειαζόμαστε για να επιβιώσουμε; 
      • Ποιες κάρτες αντιπροσωπεύουν πράγματα που χρειαζόμαστε για τη σωματική μας επιβίωση; 
      • Ποιες κάρτες αντιπροσωπεύουν πράγματα που πιθανότατα να χρειαζόμαστε για να μεγαλώσουμε και να αναπτυχθούμε σωστά; 
      • Τι θα συνέβαινε σε αυτή τη νέα χώρα εάν δεν είχατε __________; (Επιλέξτε διάφορα παραδείγματα από τις κάρτες).  

Θεματική Ενότητα : Γνωρίζω το σώμα μου

Εργαστήριο 7 -  Παιχνίδι για το τέλος της Ενότητας

Κλείσιμο της 3ης ενότητας με ένα διασκεδαστικό παιχνίδι γνώσεων. 

Παίζουμε ένα παιχνίδι Γνώσεων   Kahoot . 
Για να δούμε ποια ομάδα θα κερδίσει;
Κάντε κλικ ΕΔΩ 

Εργαστήριο 6o :  Ελάτε να γνωρίσουμε τον " Σκελετούλη" - Λειτουργία και σημασία του σκελετού μας.

1η Δραστηριότητα : Πόσα οστά (κόκαλα) έχουμε στο σώμα μας; Ελάτε να το  μάθουμε (βίντεο αναλυτικότερα)










Παιχνίδια και Κουίζ για το ανθρώπινο Σώμα. Ελάτε να παίξουμε:
 

Εργαστήριο 4ο και 5o :  Μαθαίνω τα όργανα του ανθρώπινου σώματος. 

 


1η Δραστηριότητα : Μαθαίνω τα όργανα του ανθρώπινου συστήματος (βίντεο αναλυτικότερα)

Εργαστήριο 2o και 3ο : Ας γνωρίσουμε ένα από τα όργανα του αθρώπινου σώματος:Την καρδιά 

Βίντεο 2 για τη ροή του αίματος στο σώμα και την καρδιά μας  


  





Ας μετρήσουμε τους χτύπους της καρδιάς μας ; Πόσους βρήκατε στο ένα λεπτό;
(Οι φυσιολογικοί παλμοί καρδιάς ανά λεπτό σε κατάσταση απόλυτης χαλάρωσης είναι 
από 60 μέχρι 100)

2η Δραστηριότητα : Ελάτε να χορέψουμε το Χορό "Κεφάλι , ώμοι γόνατα και πόδια"

3η Δραστηριότητα : Μαθαίνω τα όργανα του ανθρώπινου συστήματος (βίντεο αναλυτικότερα)
 
4η Δραστηριότητα : Όργανα και αντιστοίχιση 


Εργαστήριο 1o : Τα βασικά μέρη του σώματος      

1η Δραστηριότητα : Δημιουργούμε ένα συνεργατικό συννεφόλεξο με τα μέρη του σώματός μας 









2η ΔραστηριότηταΖωγραφίζω τα μέρη του σώματος σε μεγάλο χαρτί και σε μικρό .




 











Φύλλο Δραστηριότητας: Γράφω τα μέρη σου σώματος στο σώμα  

3η Δραστηριότητα : Ελάτε να χορέψουμε το Χορό "Χόκι Πόκι"

B/ Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Τίτλος : Δημιουργία Διαφήμισης (αφίσα, ραδιοφωνικής, τηλεοπτική) 


Εργαστήριο 6 -  Παιχνίδι για το τέλος της Ενότητας

Κλείσιμο της 2ης ενότητας με ένα διασκεδαστικό παιχνίδι γνώσεων. 

Παίζουμε ένα παιχνίδι Γνώσεων   Kahoot . 
Για να δούμε ποια ομάδα θα κερδίσει;
Κάντε κλικ ΕΔΩ 

Εργαστήριο 5 - Το ΠΑΡΑΜΥΘΟΦΩΝΟ της Γ' τάξης 




Μύθοι του Αισώπου
Θα χωριστούμε σε ομάδες και θα ηχογραφήσουμε ιστορίες 

Ο Αίσωπος ήταν αρχαίος Έλληνας μυθοποιός, ευφυέστατος και σοφός, 
δίκαιος και φιλαλήθης, τολμηρός και ετοιμόλογος, με φαντασία και 
δεξιοτεχνία στο χειρισμό του λόγου.   
Είναι γνωστός από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα σε όλο τον κόσμο 
για τη σοφία και τη διδακτικότατα των λόγων και των μύθων του.  
από τους μύθους του Αισώπου. Οι ιστορίες θα  πρέπει να 
μοιράζονται και να διαδίδονται ώστε να φωτίζουν τον δρόμο μας.
Το δικό μας παραμυθόφωνο μύθοι και παραμύθια περιμένουν
 να ακουστούν, να μοιραστούν, να διαδοθούν.

Βιβλίο : Οι Μύθοι του Αισώπου (μπορείτε να το κατεβάσετε και στο σπίτι)
Παραδείγματα ηχητικής αφήγησης (από Γιώργος Ευγενικός)

Εργαστήριο 4

2η ΔραστηριότηταΔημιουργία της νέας συσκευασίας γάλατος ή χυμού




Μοντέλο για εκτύπωση: Model-1model -2Video 

Πιθανά σλόγκαν 
  • Μια γουλιά ενέργειας
  • Ενισχυτικό ποτό δύναμης
  • Η καλή υγεία προέρχεται από τη διατροφή
  • Η γεύση της διατροφής
  • Η γεύση της αγνότητας
  • Η φυσική γεύση είναι πάντα απίστευτη
  • Ένα ποτήρι φρέσκιας διατροφής
  • Το λαχταριστό γάλα που θα αγαπήσει η κοιλίτσα σας
  • Το καλύτερο πλήρες φαγητό
  • Το μοντέρνο ποτό της φύσης ...
  • Σωστή διατροφή
  • Καλός χυμός για καλές στιγμές
  • Η χαρά της γεύσης της φύσης.
  • Αποκτήστε γερά οστά

Εργαστήριο 3

1η Δραστηριότητα: Δημιουργία Αφίσας
Φανταστείτε ότι θέλετε να φτιάξετε μια διαφήμιση για ένα καινούργιο παιχνίδιένα αντικείμενο , μία ταινία ή ότι άλλο σκεφτείται.

  • Συμπληρώνουμε πρώτα το φύλλο σχεδιασμού μιας Διαφήμισης, όπως το παράδειγμα στην παρακάτω φωτογραφία. 
  • Στη συνέχεια θα δημιουργήσουμε την αφίσα μας στο πρόγραμμα παρουσιάσεων (Open office Impress) στο οποίο κάναμε και την χριστουγεννιάτικη πρόσκλησή μας. Θυμόμαστε ότι η Αφίσα μας θα πρέπει να περιλαμβάνει :
  1. Έναν τίτλο
  2. Μια φωτογραφία ή σχέδιο 
  3. ένα σλόγκαν












Εδώ θα βρείτε τις ζωγραφιές σας που μπορείτε να κατεβάσετε και να χρησιμοποιήσετε στην Αφίσα σας. 
Εργαστήριο 2

1η Δραστηριότητα : Δημιουργία Αφίσας

Με αφορμή την Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο σχολείο μας θα φτιάξουμε μια αφίσα-πρόσκληση για την εκδήλωση αυτή. Θα χρησιμοποιήσουμε το πρόγραμμα παρουσιάσεων Open Office Impress. Δείτε μια ενδεικτική εργασία μαθήτριας : Θεατρική Παράσταση  

Προσοχή !!
Συζήτηση για τα πνευματικά δικαιώματα και τα creative commons 

 Εργαστήριο 1

Τι είναι η Διαφήμιση ; 
Ποιος ο σκοπός μιας διαφήμισης;
Ποιες οι τεχνικές της διαφήμισης; 
  1. Παλιές διαφημιστικές αφίσες (εδώ), 
  2. Ραδιοφωνικές  διαφημίσεις  (εδώ κι εδώ) και 
  3. Τηλεοπτικές  διαφημίσεις (εδώ κι εδώ) διαφημίσεις
Απαντούμε στις ερωτήσεις:
- Ποιο προϊόν διαφημίζεται; 
- Σε ποιους απευθύνεται η διαφήμιση; 
- Ποιους τρόπους χρησιμοποιεί η διαφήμιση για να δείξει το προϊόν; 
- Ποιο είναι το σλόγκαν και το λογότυπο της διαφήμισης (αν υπάρχει); 
- Υπάρχει μουσική; 
- Τι είδους μουσική;

A/ Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον  
(Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά)

Τίτλος :  Μεσόγειος, η θάλασσα που ενώνει πολιτισμούς   


Εργαστήριο 7
Κλείσιμο της 1ης ενότητας με ένα διασκεδαστικό παιχνίδι γνώσεων...
1. Παίζουμε ένα παιχνίδι Γνώσεων. Για να δούμε ποια ομάδα θα κερδίσει;
Κάντε κλικ ΕΔΩ 


Εργαστήριο 6

Μνημεία και αξιοθέατα σε κίνδυνο 
Για να δούμε τους λόγους και ποια από τα μνημεία που εξερευνήσαμε κινδυνεύουν !!!
1η Δραστηριότητα: Συζήτηση & Δράσεις
Τι μπορούμε να κάνουμε γι' αυτό; Ποιος είναι υπεύθυνος για την προστασία τους. Τι είναι ο οργανισμός UNESCO;
Γράφουμε ένα γράμμα (επιστολή) στον υπεύθυνο του Οργανισμού της UNESCO 
για την προστασία των μνημείων και ζητάμε να υλοποιήσουν σχέδια προστασίας τους....


2η Δραστηριότητα :  
  • Συμπληρώνουμε την επιστολή, 
  • υπογράφουμε με το όνομά μας 
  • την βάζουμε σε ένα φάκελο
  • κολλάμε ένα γραμματόσημο 
  • γράφουμε τη διεύθυνση του ΠΑΡΑΛΗΠΤΗ και του ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ 
και είμαστε έτοιμοι να ταχυδρομήσουμε το γράμμα (επιστολή) μας προς τον υπεύθυνο της UNESCO.
  
Εργαστήριο 5

1. Γνωρίζουμε τις 23 χώρες της Μεσογείου και τις βρίσκουμε στο χάρτη 


  




2. Ακολουθούμε τον σύνδεσμο και επιλέγουμε με την ομάδα μας μια από τις χώρες της Μεσογείου και ανεβάζουμε τη σημαία της χώρα, όπως το παράδειγμα της Ελλάδας.

Κάντε κλικ  ΕΔΩ 

3. Φωτόδεντρο- Μνημεία, μουσεία και αξιοθέατα της   Ευρώπης: Περιήγηση στα αξιοθέατα της Ευρώπης

4. Κάνουμε έρευνα και βρίσκουμε πληροφορίες για ένα από τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς. Συμπληρώνουμε το Φύλλο Εργασίας : Μνημεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς 
5. Στη συνέχεια θα βάλουμε τις πληροφορίες που βρήκαμε στον Ομαδικό Πίνακα Ανακοινώσεων της τάξης μας.

Κάντε κλικ ΕΔΩ 

 
Εργαστήριο 4

1. Κατεβάζουμε το Google earth Pro αν δεν υπάρχει στον υπολογιστή μας από ΕΔΩ  
2. Κάνουμε περιηγήσεις σε χώρες που θέλουμε ...
3. Φωτόδεντρο- Μνημεία, μουσεία και αξιοθέατα της   Ευρώπης: 
4. Δουλεύουμε σε ομάδες. Επιλέγουμε ένα μνημείο και 
  • Διαβάζουμε πληροφορίες για το μνημείο
  • Επισκεπτόμαστε το χάρτη από την εφαρμογή Google Earth
  • Παρουσιάζουμε στους συμμαθητές μας τις πληροφορίες που διαβάσαμε      
5. Παίζουμε το παιχνίδι : Photodentro: Μνημεία του κόσμου - Μπίνγκο!

Εργαστήριο 3
Ξεκινάμε το ταξίδι μας στους πολιτισμούς και τις χώρες της Μεσογείου μέσα από την εφαρμογή Google Earth.
  • Google Earth  Από την Ιωλκό, στον Ελλήσποντο και στην Κολχίδα ψάχνοντας το χρυσόμαλλο δέρας. 
  • Επίσκεψη στις χώρες της Μεσογείου : Αίγυπτος, Μάλτα, Μαρόκο, Ιταλία, Γαλλία
  • Αναγνώριση των μνημείων πολιτιστικής τους κληρονομιάς

                
Εργαστήριο 2Γινόμαστε θαλασσοπόροι της Μεσογείου και γνωρίζουμε την ιστορία του Ιάσονα και της Αργοναυτικής εκστρατείας.





  1. Ετοιμάζοντας το ταξίδι μας στις χώρες της Μεσογείου.  
  2. Ακούμε τους ήχους της θάλασσας, επιλέγουμε και αναπαριστούμε με κίνηση κάποιους από αυτούς.
  3. Sea animals sounds - Sea animals sounds for kids - Bing video
  4. Learn Real Marine / Ocean Animal Sounds With Surprise Time, Real Animal Sound Effects - Bing video
  5. Τραγούδια για τη θάλασσα : Θαλασσάκι - Παιδική Χορωδία Δημήτρη Τυπάλδου - YouTube
  6. 10 Ελληνικά τραγούδια για την θάλασσα (apotis4stis5.com) / Θάλασσά μου ΨΑΡΑΝΤΩΝΗΣ - YouTube


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου