A. Γνωρίζω, δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ
- Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
- Λογισμικό Sebran
- Λογισμικό GCompris
- Λογισμικό Tuxpaint
- Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γλώσσα Α'-Β Δημοτικού (https://ts.sch.gr/software)
- Εκπαιδευτικό Λογισμικό Μαθηματικά Α'-Β Δημοτικού (https://ts.sch.gr/software)
- Βασικοί κανόνες εργονομίας (http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/7875)
- Σωστή στάση εργασίας και σωστή συμπεριφορά
- Τα μέρη-συσκευές ενός υπολογιστικού συστήματος (Οι συσκευές του υπολογιστή - Ναταλία Γεωργιτζίκη
- Γνωριμία με τον υπολογιστή (http://aesop.iep.edu.gr/node/8512)
- Η Εξέλιξη των υπολογιστών (Βίντεο - Hardcrafts 01)
- Βίντεο για τη χρήση του υπολογιστή (από Στ. Πλιάτσικα)
- Που χρησιμοποιούνται οι υπολογιστές (Χρήση Η/Υ - Ναταλία Γεωργιτζίκη)
- Μια παρουσίαση για το ποντίκι ( από Ν. Γεωργιτζίκη)
Ασκήσεις - Παιχνίδια
- Κουίζ 1: Οι συσκευές του υπολογιστή (από Ν. Γεωργιτζίκη)
- Κουίζ 2 : Που μπορώ να χρησιμοποιήσω έναν υπολογιστή (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Κουίζ 3: Κανόνες και χρήση του υπολογιστή (από Dimpap)
- Παιχνίδι για τη χρήση του Η/Υ (από Ν. Γεωργιτζίκη)
- Ποντίκι, ο εξολοθρευτής
- Παιχνίδια εξάσκησης για το ποντίκι
- Σχεδιάζω με το ποντίκι του υπολογιστή (από Ν. Γεωργιτζίκη)
- Φθινοπωρινές ζωγραφιές για σχεδιασμό με το ποντίκι
- Ενώνω τις τελίτσες και σχηματίζω την εικόνα με το ποντίκι
- Παιχνίδια που έχουν φτιάξει μαθητές εκμάθησης του ποντικιού (από Νικόλα Mavr)
- Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη Ζωγραφικά
- Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
- Μια εκπαιδευτική παρουσίαση για το πληκτρολόγιο (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Μαθαίνω να πληκτρολογώ σωστά (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Κατασκευή ενός τρισδιάστατου πληκτρολογίου
- Ν. Γεωργιτζίκη)
- Εισαγωγή συμβόλων με το πληκτρολόγιο (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Χρωματίζω τα γράμματα
- Γράφω τα ζωάκια και τα αντικείμενα που βλέπω
- Φούσκα (Α’ & Β’ τάξη)
Β. Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις ΤΠΕ
- Γνωρίζω το Διαδίκτυο - Επικοινωνώ και χειρίζομαι τον υπολογιστή- Τι είναι το Διαδίκτυο (Βίντεο)
- Εκπαιδευτική τηλεόραση (www.edutv.gr)
- Ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες
Βικιπαίδεια
https://el.wikipedia.org
- Φυλλομετρητές και ιστοσελίδες
- Επιλέγουμε ένα ζώο και ψάχνουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο συμπληώνοντας την καρτέλα του ζώου ΕΔΩ
Γ. Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις ΤΠΕ
- Τι είναι το Διαδίκτυο (Βίντεο)
- Εκπαιδευτική τηλεόραση (www.edutv.gr)
- Ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες
Βικιπαίδεια
https://el.wikipedia.org
- Φυλλομετρητές και ιστοσελίδες
- Επιλέγουμε ένα ζώο και ψάχνουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο συμπληώνοντας την καρτέλα του ζώου ΕΔΩ
- Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες
- Ένας χρόνος έχει 4 εποχές
- Τα ζώα του δάσους (Βίντεο)
- Τα ζώα της φάρμας
- Σκύλος
- Γάτα
- Κότα
- Πρόβατο
- Άλογο
- Πάπια .....
- Υλοποιώ σχέδια εργασίας/έρευνας (project) με τις ΤΠΕ
- Ένας χρόνος έχει 4 εποχές
- Τα ζώα του δάσους (Βίντεο)
- Τα ζώα της φάρμας
- Σκύλος
- Γάτα
- Κότα
- Πρόβατο
- Άλογο
- Πάπια .....
- Όνομα, Ζώο, Πράγμα... παίζοντας δημιουργούμε μικροιστορίες (Π. Μαρκέλλου)
- Στο πλαίσιο της δραστηριότητας αυτής, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα παίξουν το γνωστό παιχνίδι "Όνομα, Ζώο, Πράγμα..." με τις λέξεις που θα βρουν θα δημιουργήσουν μικρές ιστοριούλες για ζώα. Στη συνέχεια θα δημιουργήσουν ζωγραφιες τις οποίες θα ενσωματ΄σουμε σε ένα ομαδοσυνεργατικό βιβλίο μικρώ ιστοριών). Βοηθητικό υλικό
- 24 γράμματα ... μια ιστορία (Π. Μαρκέλλου)
- Στο πλαίσιο της δραστηριότητας αυτής, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα αναζητήσουν 24 λέξεις, μία για κάθε ένα γράμμα του Αλφαβήτου. Στη συνέχεια, καλούνται να δημιουργήσουν μια ιστορία χρησιμοποιώντας όλες τις λέξεις, με την ίδια σειρά.
- Τα μέσα μεταφοράς
- Οικοσύστημα και Τροφικές Αλυσίδες (Βίντεο)

- Μύθοι του Αισώπου - Η Ιστορία του Αισώπου ΕΔΩ
- Τζιτζικας-μερμηγκας
- Το λιοντάρι και το ποντίκι
- Το λιοντάρι και ο αγριόχοιρος. Διαβάστε το μύθο ΕΔΩ
- Η Αλεπού και τα σταφύλια...ι
- Δημιουργούμε ψηφιακά παραμύθια με τους ήρωες από τους Μύθους του Αισώπου
- Δημιουργώ τη δική μου ιστορία μέσα από το Comic Creator Playmobil
- Διαβάζουμε ψηφιακά παραμύθια και συζητάμε από τον Μικρό Αναγνώστη
Δ. Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο
- Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό.Πόση ώρα μπορούμε να παίζουμε ηλεκτρονικά παιχνίδια; Ας δούμε τι μας συμβουλεύει η Αθηνά με τους φίλους της :
- Η Αθηνά με το νέο της τάμπλετ
- Συζητάμε και απαντάμε στις ερωτήσεις (N. Γεωργιτζίκη)
- Όταν βλέπεις κάτι παράξενο στο Διαδίκτυο, πάντα να ζητάς βοήθεια!
- Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα
- Puzzle - Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα
- Κουίζ για τα προοσωπικά Δεδομένα (N. Γεωργιτζίκη)
- Ο Σίφης ο ποντικός και το διαδίκτυο - μαθαίνω για τους αγνώστους στο διαδίκτυο
- Δραστηριότητα (Ν. Γεωργιτζίκη)
Η Αθηνά και ο Ερμής μας μαθαίνουν τι πρέπει να προσέχουμε όταν παίζουμε παιχνίδια στο Διαδίκτυο. (Ασφάλεια στο internet με απλά λόγια!)
- Η μεγάλη απόφαση του Παπάπη
- Η Αθηνά στον κόσμο του YouTube
Ε. Προγραμματισμός - Υπολογιστική Σκέψη
1. Τι είναι ρομποτ - Η Ρομποτική στη Ζωή μας (Παρουσίαση-1)
2. Τι είναι ρομποτ - Η Ρομποτική στη Ζωή μας (Παρουσίαση-1)
3. Βίντεο για την " Ώρα του κώδικα" Βλέπουμε το βίντεο με το μεγαλύτερο Εκπαιδευτικό Γεγονός στο κόσμο στην Επιστήμη των Υπολογιστών
Δραστηριότητες προγραμματισμού - Υπολογιστικής σκέψης
- Βασικός προγραμματισμός με επεξεργασία δαπέδου- φωτόδεντρο
- Προγραμματισμός ρομπότ- φωτόδεντρο
Βασικές εντολές κίνησης σε χώρο για εισαγωγή στον προγραμματισμό (Ν. Γεωργιτζίκη)
Μεταφορά και απόθεση από το Code.org
Κίνηση με εντολές από το code.org
Εντοπισμός σφαλμάτων σε πρόγραμμα και διόρθωση από Code.org
Δομές ακολουθίας με σύνθετες εντολές- μέλισσα- Code.org
Καλλιτέχνης- ακολουθία- Code.org
Καλλιτέχνης- σχήματα- Code.org
Ελεύθερη σχεδίαση- code.org
Λαβύρινθος- επαναλήψεις- Code.org
Παίζουμε το παιχνίδι Kodable Smeeborg και μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε
1ο Βήμα: Ακολουθήστε το σύνδεσμο : kodable.com/login
2ο Βήμα: Επιλέγουμε το School Profile και βάζετε τον κωδικό της τάξης μας :
Κωδικός : xft7947
3ο Βήμα: Επιλέξτε έναν λογαριασμό μαθητή, π.χ. st1 έως και τον st23 (θα κάνουμε μαζί το χωρισμό στη τάξη) και νάλογα αν θυμάσαρχικά το παιχνίδι με τον πλανήτη (SmeeBorg). Μια άλλη φορά μπορείτε να δοκιμάσετε και τους άλλους πλανήτες-αστεροειδοί.
4ο βήμα: Πατάμε στο Click Mission Control. Θα δείτε ένα μικρό βίντεο για τους ήρωες του παιχνιδιού και το ταξίδι τους στο πλανήτη SmeeBorg
5ο βήμα: Όταν προσγειωθούν θα πρέπει να τους βοηθήσετε να βρουν το δρόμο τους μέσα από τις οδηγίες που θα τους δώσετε
6ο Βήμα: Οι οδηγίες σας είναι τα βέλη : δεξιά, αριστερά, πάνω και κάτω που πρέπει να τα βάλετε σε σειρά. Παίζεται τα επίπεδα στην αποστολή Smeeborg!
ΣΤ. Διάφορα
- Γιορτή της Μητέρας - Δημιουργία πρωτομαγιάτικου στεφανιού (Π. Μαρκέλλου)
- Η κυρά Δημοκρατία και η κυρά Δικτατορία- Επέτειος Πολυτεχνείου (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Τα δικαιώματα των παιδιών- 20 Νοεμβρίου (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Ντύνω τη γάτα αποκριάτικα και όχι μόνο (Ν. Γεωργιτζίκη)
- Καλό Πάσχα
Ενώνω τις τελίτσες με τους αριθμούς και σχεδιάζω πασχαλινά με το ποντίκι
Το κουνελάκι έχασε το δρόμο για τη φωλιά του. Μπορείς να το βοηθήσεις;
- Απόκριες - Κυνήγι (Popi Eystathiou) θησαυρού ΑΒΓ τάξη
- Ενδυμασία γατούλες - https://myoctocat.com/
Για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2022 - EU Code Week 2022, το σχολείο μας δημιούργησε στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, την Εκδήλωση "We Love Coding - Αγαπάμε τον Προγραμματισμό" Σκοπός της Εκδήλωσής μας είναι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας (από την Α’ ‘εως και την ΣΤ’ τάξη) να συμμετέχουν σε μια ποικιλία δραστηριοτήτων δημιουργίας κώδικα, παιχνιδιών και ευχάριστων προκλήσεων, προκειμένου να τους βοηθήσουμε να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στον προγραμματισμό και να αξιοποιήσουν σωστά τον χρόνο τους στο σχολείο αλλά και στο σπίτι.
Τάξεις Α και Β Δημοτικού
Οι μαθητές θα συμμετέχουν στις παρακάτω εισαγωγικές δραστηριότητες πειραματιζόμενοι, παίζοντας με τα κατάλληλα διαμορφωμένα παιχνίδια – δραστηριότητες της ημέρας του κώδικα: https://code.org/learn.
Για την Α’ και Β’ τάξη : «Ας βοηθήσουμε το χνουδωτός μας ήρωας (Fuzz) να μαζέψει τα αστέρια του»
1ο Βήμα: Ακολουθήστε το σύνδεσμο : kodable.com/login
2ο Βήμα: Επιλέγουμε το School Profile και βάζετε τον κωδικό της τάξης μας :
Κωδικός : xft7947
Τάξεις Α και Β Δημοτικού
Οι μαθητές θα συμμετέχουν στις παρακάτω εισαγωγικές δραστηριότητες πειραματιζόμενοι, παίζοντας με τα κατάλληλα διαμορφωμένα παιχνίδια – δραστηριότητες της ημέρας του κώδικα: https://code.org/learn.
1ο Βήμα: Ακολουθήστε το σύνδεσμο : kodable.com/login
2ο Βήμα: Επιλέγουμε το School Profile και βάζετε τον κωδικό της τάξης μας :
Κωδικός : xft7947














Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου