Ε' Τάξη


Σεπτέμβριος 2024-2025 

1.  Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ);  Ποιες είναι οι εφαρμογές της ΤΝ; Τι μπορεί να κάνει και πώς λειτουργεί; Σε αυτό το σύντομο βίντεο εξηγείται τι είναι η ΤΝ  3 διαφορετικές γενιές (παιδιά, νέους και ενηλίκους).  ΕΔΩ 


2. Αφήστε την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) να ζωγραφήσει τον εαυτό σας. Δώστε της τα χαρακτηριστικά που θέλετε και δείτε τι θα δημιουργήσει 

Δημιουργία του προφίλ μας και ανάρτηση στον πίνακα ανακοινώσεων



Πλάνο - Περιεχόμενο Μαθήματος

  1. Δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ (κειμενογράφος, παρουσιάσεις, πολυμέσα, animation)
  2. Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις ΤΠΕ (Πλατφόρμες επικοινωνίας, e-mail, Διαδίκτυο) 
  3. Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις ΤΠΕ (Υπολογιστικά φύλλα, προγραμματισμός, Ρομποτική Microbit και Lego Spike ) 
  4. Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο  (Επιπτώσεις της τεχνολογίας στη ζωή μας, ασφάλεια στο Διαδίκτυο κλπ)
  5. Συνεργατικό Project : " Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων έκανε τικ τοκ… " από το Μουσείο Πληροφορικής στο Μοσχάτο.

- Δημιουργώ και εκφράζομαι με πολυμέσα και παρουσιάσεις

Ζωγραφική (mspaint)

  • 1η Δραστηριότητα : Φτιάχνουμε το σχολείο των ονείρων μας 

sxoleio (2)  σχολειο μινα ρανια τελος

2η Δραστηριότητα : Μαθαίνουμε την ιστορία του Τιτανικού και τον ζωγραφίσουμε με το πρόγραμμα Ζωγραφικής mspaint.  
            Τιτανικός : Το χρονικό του ναυαγίου | Τι πραγματικά συνέβη - YouTube

1. Η ιστορία του Τιτανικού για παιδιά ( Μουσείο Μελβούρνης)

2.  Τιτανικός για παιδιά   

3.  Η ιστορία του νεότερου υποβρυχίου Titan που καταστράφηκε τον Ιούνιο του 2023, κατά τη διάρκεια μιας αποστολής για την εξερεύνηση του ναυαγίου του Τιτανικού

 

3η Δραστηριότητα : Ζωγραφίζω ένα απλό λουλούδι και μαθαίνω την εφαρμογή ζωγραφικής Ms Paint.


         Δείτε το βίντεο: How to drawa a Sipmple Flower in your Computer using  Ms Paint.




  •  4η Δραστηριότητα : ΚΜπορείτε να δημιουργήσετε έναν από τους αγαπημένους σας ήρωες του Toy Story ;;; Χρησιμοποιούμε το πρόγραμμα ζωγραφικής των windows ms paint για να αποτυπώσουμε τα σχέδιά μας.      



  • 5η Δραστηριότητα : Κάνω έρευνα για τα έργα του μοντέρνου Ζωγράφου Kandisky και δημιουργώ αφηρημένα δικά μου έργα μέσα από την εφαρμογή ζωγραφικής Ms Paint. 

  


On-line Ζωγραφική (Autodraw)

1.Αναπαράσταση εικόνων – Pixel art (από Διονυσοπούλου Ελένη)

Εικονοστοιχείο ή pixel είναι ένα «σημείο» μιας εικόνας που εμφανίζεται στην οθόνη ενός υπολογιστή. Στον υπολογιστή η εικόνα αναπαρίσταται υπό τη μορφή «ψηφιδωτού». Το εικονοστοιχείο είναι, απλά, μια ψηφίδα του ψηφιδωτού αυτού. Ο αριθμός των εικονοστοιχείων είναι τόσο μεγάλος, ώστε το ανθρώπινο μάτι να μη μπορεί να διακρίνει το ένα εικονοστοιχείο από το άλλο και να βλέπει την εικόνα ενιαία. 

Για δοκιμάστε να πλησιάσετε πολύ κοντά τα μάτια σας στηνοθόνη του υπολογιστή; Τι παρατηρείτε ;;;; 

 

Στην παρούσα εργασία οι μαθητές θα δημιουργήσουν εικόνες ζωγραφίζοντας εικονοστοιχεία σε ένα πίνακα 16Χ16 εικονοστοιχείων. 

1. Κάνουμε κλικ στο σύνδεσμο στο σύνδεσμο με την εικόνα 
2. Στη συνέχεια, με δεξί κλικ πάνω στην εικόνα, επιλέγετε Αποθήκευση Εικόνας ως… και αποθηκεύετε την φωτογραφία στον τοπικό δίσκο του υπολογιστή σας.
3. Ακολουθούμε τις Οδηγίες και επιλέγουμε να σχεδιάσουμε όποια από τις παρακάτω εικόνες θέλουμε

2. Pixel Art- Ψηφιοποίηση εικόνας ( από Ν. Γεωργιτζίκη)


Δίνεται ο κώδικας της κρυμμένης εικόνας. Κατεβάστε το πλέγμα που θα χρωματίσετε από ΕΔΩ. Ανοίξτε το στο πρόγραμμα της ζωγραφικής και αποκρυπτογραφήστε την κρυμμένη εικόνα ....  











Δημιουργώ και εκφράζομια με τις ΤΠΕ





- Δημιουργώ με τον κειμενογράφο 




Εισαγωγή : Μια εκπαιδευτική παρουσίαση για το πληκτρολόγιο (από Ν. Γεωργιτζίκη)  

1η Ομάδα Ασκήσεων (από Ν. Γεωργιτζίκη)  


2η Ομάδα Ασκήσεων-Πληκτρολόγηση

  •   

3η Ομάδα Ασκήσεων-Πληκτρολόγηση στον κειμενογράφο 

Ανοίγουμε τα παρακάτω έγγραφα και προσπαθούμε να τα δημιουργήσουμε στο κειμενογράφο του υπολογιστή μας  

!!!  Ανοίγουμε το αρχείο : Πλήκτρα -Σημεία στίξης.pdf για να θυμηθούμε πως μπαίνουν τα σημεία στίξης, τα κεφαλαία, ο τόνος και τα γράμματα.

Κάνουμε με τη σειρά τις παρακάτω ασκήσεις

  • Πληκτρολογούμε το κείμενο : Τόσο Χιόνι δεν Ξανάγινε ...    και κάνουμε τις μορφοποιήσεις όπως αναφέρονται στην αρχή της σελίδας
  • Πληκτρολογούμε το κείμενο : Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου   και κάνουμε τις μορφοποιήσεις όπως αναφέρονται στην αρχή της σελίδας
  • Φτιάχνουμε τις λίστες του κειμένου : Λίστες
  • Φτιάχνουμε τον πίνακα 1 και πίνακα 2 και πίνακας 3 
  • Φτιάχνουμε σε πίνακα το ημερολόγιο για το μήνα Νοέμβριο όπως εδώ
  • Φτιάχνουμε σε πίνακα το πρόγραμμα της εβδομάδας του σχολείου μας Πρόγραμμα Σχολείου
  • Φτιάχνουμε το ερωτηματολόγιο για την ανακύκλωση ή τα παιδικά ατυχήματα. Στη συνέχεια θα το μοιράσουμε στην Γ' Τάξη  ή Ε' Τάξη και θα επεξεργαστούμε τα αποτελέσματα σε κάποιο υπολογιστικό φύλλο με γραφήματα          

Αν δεν θυμάστε πως βάζουμε τα κουτάκια στο ερωτηματολόγιο μπορείτε να το θυμηθείτε από το βίντεο εδώ.

 4η Ομάδα Ασκήσεων- ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ !!!! 


Παρουσιάσεις ( Impress)  


  • Φτιάχνω μια χριστουγεννιάτικη κάρτα ή μια πρόσκληση σε πάρτι  (όπως τα παραδειγματα).

  impress-party-invitation







  • Κατεβάζουμε το Google earth Pro αν δεν υπάρχει στον υπολογιστή μας από ΕΔΩ . Κάνουμε περιηγήσεις σε χώρες καi αξιοθέατα της Ευρώπης και του κόσμου. 
  • Εντοπίζουμε : Μνημεία, μουσεία και αξιοθέατα της   Ευρώπης: 
  • Δουλεύουμε σε ομάδες. Επιλέγουμε μια χώρα και ετοιμάζουμε μια παρουσίαση για τη χώρα που επιλέξαμε. Μεταξύ άλλων θα πρέπει να περιέχει : Σημαία, πληθυσμό, αξιοθέατα, φαγητό κ.α
Παρουσίαση : ΕΔΩ 

 

Τι είναι το Animation;     

Αποτέλεσμα εικόνας για animation

Animation είναι η γρήγορη προβολή μιας σειράς από εικόνες ή θέσεων ενός μοντέλου-σχεδίου, έτσι ώστε να δημιουργείται η ψευδαίσθηση της κίνησης. Στην πραγματικότητα όμως είναι μια οπτική οφθαλμαπάτη της κίνησης και αυτό συμβαίνει επειδή το μάτι μπορεί να διατηρήσει μια εικόνα μόνο για 1/12 του δευτερολέπτου.

Ετυμολογικά προέρχεται από το λατινικό anima, που σημαίνει ψυχή και πνεύμαΤο ρήμα “to animate” σημαίνει “ζωντανεύω”, “δίνω ζωή και κίνηση”.

Βίντεο
1) Pivot Animator - Play Ball,

Pivot - Play Ball

2) Pivot Animator - Play Catch

Pivot - Play Catch

 3) Pivot Animator - Skater Jump

Pivot Skater

Σχέδια για υλοποίηση   Για να μπορέσετε να υλοποιήσετε τα παραπάνω σχέδια θα χρειαστείτε τα νέα αντικείμενα: μπάλα, σκέιτ, σκάλες και το κορίτσι τα οποία θα τα βρείτε στο παραπάνω σύνδεσμο.

και κάποιες όμορφες δημιουργίες μαθητών μας ... 








Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις ΤΠΕ

Διαδίκτυο - Μια Λεωφόρος Πληροφοριών 

Το Διαδίκτυο (internet) είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο τηλεπικοινωνιών που συνδέει ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Το όνομα Διαδίκτυο είναι μια σύνθετη λέξη που παράγεται από τις λέξεις Διασύνδεση Δικτύων. Στα αγγλικά ο όρος Internet γεννήθηκε από την συνένωση των λέξεων International Network που σημαίνουν Διεθνές Δίκτυο Υπολογιστών.

Οι υπολογιστές στο Διαδίκτυο συνδέονται με την βοήθεια τηλεπικοινωνιακών καλωδίων ή ασύρματα με την βοήθεια δορυφορικών κεραιών και γραμμών κινητής τηλεφωνίας. Στο Διαδίκτυο δεν συνδέονται μόνο ηλεκτρονικοί υπολογιστές αλλά και κινητά τηλέφωνα , τηλεοράσεις και άλλες πολλές συσκευές θα προστίθενται σε αυτό με το πέρασμα του καιρού.

 

Χάρτης τηλεπικοινωνιακών καλωδίων στο βυθό της θάλασσας

Σκεφτείτε το διαδίκτυο σαν το δίκτυο των δρόμων, και τα αυτοκίνητα σαν τα μηνύματα που ανταλλάσσουμε! Όπως τα αυτοκίνητα πρέπει να περάσουν μέσα από το δρόμο για να φθάσουν στον προορισμό τους, έτσι και τα μηνύματα πρέπει να περάσουν μέσα από το διαδίκτυο για να φθάσουν στον παραλήπτη.

kUbV2Ux

Όταν μαζεύονται πολλά αυτοκίνητα σε ένα δρόμο, τότε όλοι αργούν να φθάσουν στον προορισμό τους λόγω «κίνησης». Αντίστοιχα, όταν μαζεύονται πολλά «μηνύματα» σε ένα μέρος του διαδικτύου, τότε αργεί να φορτώσει η ιστοσελίδα που μας ενδιαφέρει ή το βίντεο που θέλουμε να δούμε.

Το Διαδίκτυο παρομοιάζεται με υπερλεωφόρο των πληροφοριών (super-highway). Καθημερινά διακινούνται πλήθος δεδομένων, με οποιαδήποτε μορφή, φέρνοντας μας κοντά σε ένα τεράστιο αριθμό πηγών πληροφόρησης. Κείμενα, εικόνες, ήχος, μουσική και βίντεο συνυπάρχουν σε μια εκπληκτικά μεγάλη συλλογή από ψηφιακά έγγραφα. Τα ψηφιακά αυτά έγγραφα ονομάζονται ιστοσελίδες και βρίσκονται αποθηκευμένα σε διάφορους υπολογιστές ανά τον κόσμο. Όλες οι ιστοσελίδες μαζί συγκροτούν μία από τις πιο σημαντικές υπηρεσίες του διαδικτύου: τον Παγκόσμιο Ιστό (World Wide Web – WWW).

(Πηγές: Βιβλίο Πληροφορικής Α’ Γυμνασίου; Εικόνα: https://images.app.goo.gl/nNtCrw9szebDPjCU7 ; Σχολικά Εγχειρίδια SaferInernet4kids )

Κουίζ 

SaferInternet4Kids Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου

Είναι γεγονός ότι στην ζωή μας καθημερινά συμβαίνουν πολλά μικρά και μεγάλα πράγματα, τα οποία καταγράφονται στις διάφορες συσκευές μας (κινητό, tablet, laptop, έξυπνα ρολόγια, έξυπνα παιχνίδια, έξυπνες τηλεοράσεις, έξυπνες οικιακές συσκευές, κ.τ.λ.).
Όλα αυτά τα δεδομένα έχουν γίνει πόλος έλξης για απατεώνες και κακοποιούς. (Κυβερνο)επιθέσεις με ψηφιακά «όπλα» σε κυβερνήσεις, εταιρίες και ιδιώτες έχουν γίνει καθημερινό φαινόμενο.  Γι’ αυτό το λόγο είναι σήμερα πιο σημαντικό από ποτέ να φροντίζουμε τα δεδομένα μας, αυξάνοντας το επίπεδο της προστασίας που έχουμε στους διάφορους λογαριασμούς  μας.
Δείτε παρακάτω μια σειρά από βιντεο που θα σας εισάγουν με πολύ απλά λόγια στην Κυβερνοασφάλεια, την προστασία των προσωπικών μας δεδομένων, αλλα και την προστασία μας από φαινόμενα διαδικτυακού εκφοβισμού.


  1. Εγχειρίδιο για Μαθητές
  2. Παρουσίαση για Μεγάλα παιδιά 
  3. Παιχνίδι Κρυμμένου Θησαυρού
  4. Επικοινωνώ με σεβασμό στο Διαδίκτυο
  5. Συμβουλές για Γονείς
  6. Τηλεοπτικά Σποτ

- Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς  Netiquette (Network Etiquette)
(Δικαιώματα και Υποχρεώσεις)


Η ομάδα κανόνων για την σωστή διαδικτυακή συμπεριφορά ονομάζεται Netiquette

  • Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς: Βίντεο
  • Κουίζ -1 Δικαιώματα και υποχρεώσεις στο Διαδίκτυο (από Dimpap)
  • Κουίζ 2 κανόνες και συμπεριφορές στο Διαδίκτυο (από Dimpap)
Η κριτική σκέψη έχει γίνει μια σημαντική δεξιότητα που πρέπει να χρησιμοποιείται κατά την πλοήγηση στον ψηφιακό κόσμο. Το να είναι κάποιος κριτικός στοχαστής σημαίνει ότι δε δέχεται αμέσως πληροφορίες που δεν έχουν ελεγχθεί, αλλά "ζυγίζει" αυτό που γνωρίζει ότι αληθεύει με αυτό που έχει δημοσιευτεί στο διαδίκτυο (από Dimpap).

      click bait                                                            Fake news                      



      Διαδικτυακή φήμη                                          Ρητορική μίσους   
    


             Eθισμός 










Φτιάχνω ασφαλείς κωδικούς πρόσβασης

  1. Κατεβάζω και συμπληρώνω το φύλλο εργασίας 1
  2.  Παρουσίαση για τους κωδικούς 



α) Δημιουργώ ένα συννεφόλεξο στο https://wordart.com/ με λέξεις σχετικά με τους κανόνες του Διαδικτύου όπως οι παρακάτω :

Ασφάλεια. πρόσβαση, ελευθερία στην έκφραση, πληροφόρηση, αξιοπιστία, σεβασμός, πνευματικά δικαιώματα, ευγένεια, καταγγελία ..........



  • Κατεβάζω το συννεφόλεξο στον Υπολογιστή μου: Download --> Standartd PNG ή Standart Jpeg

  • Και μου το στέλνετε μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του ΠΣΔ (webmail.sch.gr)

Παιχνίδια και Κουίζ

  • Πόσο καλός ψηφιακός πολίτης είσαι; Ελάτε να ελέγξουμε τις γνώσεις μας για το διαδίκτυο. Απαντήστε στις ερωτήσεις του quiz στον σύνεσμο https://bit.ly/3jlkzoF.
  • Netiquette: Κανόνες Ορθής Διαδικτυακής Συμπεριφοράς (DigiTown)
  • Το νησί του Safer Internet
  • Ώρα για παιχνίδι στο Ιντερλαντ: Ο Πύργος του Θησαυρού είναι ξεκλείδωτος και βρίσκονται σε κίνδυνο πολύτιμες πληροφορίες σου, όπως ο αριθμός του τηλεφώνου σου ή προσωπικά μηνύματά σου. Τρέξε πιο γρήγορα από τον χάκερ και χτίσε ένα φρούριο με πανίσχυρους κωδικούς για να προστατέψεις τα μυστικά σου μια και καλή. Προσοχή, Μικρέ Ιντερναύτη! Πήγαινε στη διεύθυνση Πύργος του Θησαυρού



Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

  • Πλατφόρμες Ασύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (eclass ή/και e-me). Η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me για μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι ένα ασφαλές ολοκληρωμένο ψηφιακό περιβάλλον για τη μάθηση, τη συνεργασία, την επικοινωνία και τη δικτύωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Για την είσοδο στην e-me χρειάζεται να έχετε λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ). Πατώντας στο κουμπί “ΕΙΣΟΔΟΣ” θα μεταβείτε στη σελίδα πιστοποίησης χρηστών του ΠΣΔ, όπου μπορείτε να εισαγάγετε τα στοιχεία του λογαριασμού σας στο ΠΣΔ και να εισέλθετε στην e-me. 
  • Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail).  Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι μια από τις βασικότερες υπηρεσίες του Διαδικτύου. Είναι μια μορφή ταχυδρομείου, με την οποία μπορούμε να στείλουμε αλλά και να πάρουμε μηνύματα σε ηλεκτρονική μορφή.

        Τι χρειάζομαι για να στείλω ένα e-mail;

  1. Έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή (ή ένα κινητό/tablet) με σύνδεση στο διαδίκτυο
  2. Να έχω μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (όλοι οι μαθητές που έχουν λογαριασμό στο ΠΣΔ, έχουν διεύθυνση email  - webmail.sch.gr)
  3. Την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του παραλήπτη

email-marketing-prices(1)

Πλεονεκτήματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου :
  • Πολύ γρήγορο (στέλνουμε ένα μήνυμα σε δευτερόλεπτα)
  • Οικονομικό (είναι δωρεάν)
  • Αξιόπιστο (το μήνυμα θα πάει σίγουρα στον προορισμό του)
  • Δεν χρειάζεται να είμαστε συνέχεια συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο (τα e-mail αποθηκεύονται αυτόματα στη θυρίδα μας).
Βίντεο 1: Τι είναι το Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Βίντεο 2: Πως λειτουργεί (φωτόδεντρο)
Βίντεο 3: Διαδικασία αποστολής (φωτόδεντρο)

Κουίζ  (από Ν. Γεωργιτζίκη)
Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις ΤΠΕ
Λύνω προβλήματα με Υπολογιστικά Φύλλα

 













4η Δραστηριότητα: Ζώα-Ύπνος (εισαγωγή και μορφοποίηση)
        5η Δραστηριότητα: Ζώα-Ύπνος (γράφημα)
 
        6η Δραστηριότητα: Στα πλαίσια της απογραφής που κάναμε για τον αριθμό των μαθητών, του σχολείου μας, μαζί με τομ αριθμό κοριτσιών-αγοριών δημιουργήσαμε τον πίνακα .






1. Πόσοι είναι στο σύνολο οι μαθητές του σχολείου μας;
2. Πόσοι από αυτούς είναι αγόρια;
3. Να δημιουργήσετε γραφήματα σχετικά με το πλήθος των κοριτσιών-αγοριών σε κάθε τμήμα. Σε ποιο τμήμα υπάρχουν τα πιο πολλά αγόρια;



Προγραμματίζω τον υπολογιστή


Τα βήματα που ακολουθούμε για να λύσουμε ένα πρόβλημα ονομάζονται : Αλγόριθμος

Αλγόριθμος είναι : μια σειρά από βήματα (εντολές) με σκοπό να λύσουμε ένα πρόβλημα

Κάθε μέρα χωρίς να το καταλαβαίνουμε ακολουθούμε διάφορους αλγόριθμους.

Δείτε τον παρακάτω αλγόριθμο για το πρωϊνό μας ξύπνημα

Σας θυμίζει κάτι από το Scratch και τον προγραμματισμό που ξέρουμε;

Εννοείτε ότι δεν χρειάζεται να το κάνετε στο περιβάλλον Scratch ;-)


Για να επιλύσουμε ένα πρόβλημα ακολουθούμε τα παρακάτω στάδια. Εφαρμόστε τα και λείστε το παρακάτω κουίζ ....

   

           Ποιο το αποτέλεσμα  ? ? ?  

Δύο (2) από τα πιο γνωστά προβλήματα που απαιτούν ακολουθία βημάτων





 





 1η Δραστηριότητα: Κάντε κλικ στην εικόνα "Το πρόβλημα του βαρκάρη" και προσπαθήστε να το λύσετε
 2η Δραστηριότητα: Στη συνέχεια κάντε κλικ στο 2ο πρόβλημα " Οι πύργοι του Ανόι".  Δείτε τη λύση που παρουσιάζεται. Προσπαθήστε να κατανοήσετε τις εντολές.
 

 Οπτικός Προγραμματισμός (Βηματικός) 

 

  Οπτικός Προγραμματισμός (Scratch)  

 
Εισαγωγή στην υπολογιστική σκέψη


Η υπολογιστική σκέψη (Computational thinking, CT ως συντομογραφία) θεωρείται βασική δεξιότητα του 21ου αιώνα και θεωρείται η ραχοκοκαλιά της διαδικασίας επίλυσης προβλημάτων (Tabesh, 2017). 
Περιλαμβάνει τεχνικές, δεξιότητες και ικανότητες επίλυσης προβλημάτων με την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Είναι Διαδικασία τεσσάρων σταδίων (Tabesh, 2017): Στάδιο ένα: Αποσύνθεση - Αναλύοντας το πρόβλημα για να το χωρίσετε σε μικρότερα τμήματα. 
Δεύτερο στάδιο: Αναγνώριση μοτίβων - Παρατήρηση μοντέλων, τάσεων και κανονικότητας των δεδομένων. 
Τρίτο στάδιο: Αφαίρεση - Προσδιορισμός των υποκείμενων αρχών που δημιουργούν τα αντιληπτά πρότυπα. 
Τέταρτο στάδιο: Σχεδιασμός αλγορίθμου – Ανάπτυξη βήμα προς βήμα οδηγιών για την επίλυση του προβλήματος (από Κ. Γλέζου)

Σημαντικές πρωτοβουλίες προώθησης της υπολογιστικής σκέψης, της Πληροφορικής Παιδείας, και του προγραμματισμού σε διεθνές και ελληνικό επίπεδο αποτελούν:


Υλοποιώ σχέδια εργασίας/έρευνας (project)

Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο

Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό

SaferInternet4Kids Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου

Είναι γεγονός ότι στην ζωή μας καθημερινά συμβαίνουν πολλά μικρά και μεγάλα πράγματα, τα οποία καταγράφονται στις διάφορες συσκευές μας (κινητό, tablet, laptop, έξυπνα ρολόγια, έξυπνα παιχνίδια, έξυπνες τηλεοράσεις, έξυπνες οικιακές συσκευές, κ.τ.λ.). Όλα αυτά τα δεδομένα έχουν γίνει πόλος έλξης για απατεώνες και κακοποιούς. (Κυβερνο)επιθέσεις με ψηφιακά «όπλα» σε κυβερνήσεις, εταιρίες και ιδιώτες έχουν γίνει καθημερινό φαινόμενο.  Γι’ αυτό το λόγο είναι σήμερα πιο σημαντικό από ποτέ να φροντίζουμε τα δεδομένα μας, αυξάνοντας το επίπεδο της προστασίας που έχουμε στους διάφορους λογαριασμούς  μας.

Δείτε παρακάτω μια σειρά από βιντεο που θα σας εισάγουν με πολύ απλά λόγια στην Κυβερνοασφάλεια, την προστασία των προσωπικών μας δεδομένων, αλλα και την προστασία μας από φαινόμενα διαδικτυακού εκφοβισμού.


  1. Εγχειρίδιο για Μαθητές
  2. Παρουσίαση για Μεγάλα παιδιά 
  3. Παιχνίδι Κρυμμένου Θησαυρού
  4. Επικοινωνώ με σεβασμό στο Διαδίκτυο
  5. Συμβουλές για Γονείς

 
Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς  Netiquette (Network Etiquette)




Η ομάδα κανόνων για την σωστή διαδικτυακή συμπεριφορά ονομάζεται Netiquette. 

  • Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς: Βίντεο
  • Κουίζ -1 Δικαιώματα και υποχρεώσεις στο Διαδίκτυο (από Dimpap)
  • Κουίζ 2 κανόνες και συμπεριφορές στο Διαδίκτυο (από Dimpap)
Η κριτική σκέψη έχει γίνει μια σημαντική δεξιότητα που πρέπει να χρησιμοποιείται κατά την πλοήγηση στον ψηφιακό κόσμο. Το να είναι κάποιος κριτικός στοχαστής σημαίνει ότι δε δέχεται αμέσως πληροφορίες που δεν έχουν ελεγχθεί, αλλά "ζυγίζει" αυτό που γνωρίζει ότι αληθεύει με αυτό που έχει δημοσιευτεί στο διαδίκτυο (από Dimpap).
      click bait                                                            Fake news                      












      Διαδικτυακή φήμη                                          Ρητορική μίσους   
    


            




 Eθισμός 











- Διαδίκτυο - Δικαιώματα και Υποχρεώσεις

α) Δημιουργώ ένα συννεφόλεξο στο https://wordart.com/ με λέξεις σχετικά με τους κανόνες του Διαδικτύου όπως οι παρακάτω :

Ασφάλεια. πρόσβαση, ελευθερία στην έκφραση, πληροφόρηση, αξιοπιστία, σεβασμός, πνευματικά δικαιώματα, ευγένεια, καταγγελία ..........



  • Κατεβάζω το συννεφόλεξο στον Υπολογιστή μου: Download --> Standartd PNG ή Standart Jpeg

  • Και μου το στέλνετε μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του ΠΣΔ (webmail.sch.gr)

Φτιάχνω ασφαλείς κωδικούς πρόσβασης

1. Παρουσίαση για τους κωδικούς 







2. Ιδέες για να φτιάξεις έναν σούπερ κωδικό 




 



Παιχνίδια και Κουίζ

  • Πόσο καλός ψηφιακός πολίτης είσαι; Ελάτε να ελέγξουμε τις γνώσεις μας για το διαδίκτυο. Απαντήστε στις ερωτήσεις του quiz στον σύνεσμο https://bit.ly/3jlkzoF.
  • Netiquette: Κανόνες Ορθής Διαδικτυακής Συμπεριφοράς (DigiTown)
  • Το νησί του Safer Internet
  • Ώρα για παιχνίδι στο Ιντερλαντ: Ο Πύργος του Θησαυρού είναι ξεκλείδωτος και βρίσκονται σε κίνδυνο πολύτιμες πληροφορίες σου, όπως ο αριθμός του τηλεφώνου σου ή προσωπικά μηνύματά σου. Τρέξε πιο γρήγορα από τον χάκερ και χτίσε ένα φρούριο με πανίσχυρους κωδικούς για να προστατέψεις τα μυστικά σου μια και καλή. Προσοχή, Μικρέ Ιντερναύτη! Πήγαινε στη διεύθυνση Πύργος του Θησαυρού

Για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2022 - EU Code Week 2022, το σχολείο μας δημιούργησε στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, την Εκδήλωση "We Love Coding - Αγαπάμε τον Προγραμματισμό"  
Σκοπός της Εκδήλωσής μας είναι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας (από την Α’ ‘εως και την ΣΤ’ τάξη) να συμμετέχουν σε μια ποικιλία δραστηριοτήτων δημιουργίας κώδικα, παιχνιδιών και ευχάριστων προκλήσεων, προκειμένου να τους βοηθήσουμε να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στον προγραμματισμό και να αξιοποιήσουν σωστά τον χρόνο τους στο σχολείο αλλά και στο σπίτι.

Για την Ε’ και ΣΤ’ τάξη :  « Κινούμενα γράμματα στο Scratch»

Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές θα δημιουργήσουν ένα κινούμενο μήνυμα ή μια διαδραστική εικόνα, μπορεί να είναι το όνομά τους, ένας χαιρετισμός από τον τόπο τους ή το "code week" με το πρόγραμμα scratch. Θα σχεδιάσουν ή θα εισάγουν κάθε γράμμα και αντικείμενο και στη συνέχεια θα δημιουργήσουν κινήσεις και ενέργειες για αυτό ώστε να κινείται, να περιστρέφεται, να αλλάζει χρώματα, να παίζει ήχους κτλ.  

Η δραστηριότητα θα υλοποιηθεί με την εφαρμογή του προγραμματιστικού περιβάλλοντος scratch που μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα scratch.mit.edu .

1. Μια ιδέα για το τι θα δημιουργήσουμε : ΕΔΩ

2. Το φύλλο δραστηριοτήτων για τα κινούμενα γράμματα : ΕΔΩ

3. Κάρτες με τον κώδικα για τα γράμματά σας από  το scratch.mit.edu




Συνεργατική Δραστηριότη στο Canva

1) Δημιουργούμε πόστερ με το πρόγραμμα :
    Poster mywall  (PosterMyWall)
    Canva.com (Canva)

2) Ανεβάζουμε τις δημιουργίες μας στο συνεργατικό τοίχο (Padlet) 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου