Δ' Τάξη

Ιστορίες στο storyjumner





Xωριζόμαστε σε 4-5 ομάδες και δουλεύουμε τις συνεργατικές ιστορίες στις σελίδες της κάθε ομάδας.   

Κανόνες και οργάνωση της τάξης μας

  1. Κανόνες συμπεριφοράς στην αίθουσα Πληροφορικής
  2. Σωστή στάση μπροστά στον υπολογιστή
  3. Χωρισμός σε ομάδες - Πλάνο της τάξης
  4. Ας ζωγραφίσουμε αναμνήσεις και όμορφες εικόνες από το καλοκαίρι μας 

A. Γνωρίζω, δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ

- Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή 

Οι μαθητές/τριες, με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού, εξοικειώνονται με το υπολογιστικό σύστημα και υλοποιούν κατάλληλες δραστηριότητες μέσα από τα προγράμματα: 
  • Διαδραστική παρουσίαση για τα μέρη του υπολογιστή 
  • Τα μέρη ενός Υπολογιστή (βίντεο)
  • Το εσωτερικό ενός υπολογιστή

    • Παίρνουμε κατσαβίδια και ανοίγουμε έναν υπολογιστή στο εργαστήριο. Αναγνωρίζουμε τα κεντρικά του μέρη, το μυαλό του, την καρδιά του και αγγίζουμε τη μητρική πλακέτα
    • Βλέπουμε το βίντεο για το εσωτερικό του υπολογιστή .
    • Συζήτηση για αυτά που είδαμε και μάθαμε

Σύγχρονοι Supercomputers

Ποιος είναι ο πιο γρήγορος-καλύτερος υπολογιστής στο κόσμο; Τι είναι ένας σουπερκομπιούτερ υπολογιστής; Τι είναι ο κβαντικός υπολογιστής;

1. Τι είναι ένας supercomputer

2. Η Ιστορία των σούπερ υπολογιστών

3. Μέσα στους υπολογιστές της Google

10 Fastest Supercomputers In The World - Business Insider   Cray - Wikipedia

Titan                                                The Cray-2

 IBM, Nvidia Build “World's Fastest Supercomputer” for US Government | Data  Center Knowledge    Google claims quantum computer breakthrough. IBM pushes back. 

Πηγή: America Has The Fastest Supercomputers In The World

https://www.businessinsider.com/10-fastest-supercomputers-in-the-world-2012-11

  • Οργάνωση/ διαχείριση φακέλων  Φωτόδεντρο  
  • Σωστή στάση εργασίας και σωστή συμπεριφορά 

- Δημιουργώ με τον κειμενογράφο 



Εισαγωγή : Μια εκπαιδευτική παρουσίαση για το πληκτρολόγιο (από Ν. Γεωργιτζίκη)  

1η Ομάδα Ασκήσεων (από Ν. Γεωργιτζίκη)  

2η Ομάδα Ασκήσεων-Πληκτρολόγηση

3η Ομάδα Ασκήσεων- ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ !!!! 

- Δημιουργώ και εκφράζομαι με παρουσιάσεις και πολυμέσα

Ζωγραφική (mspaint)

  • Γνωρίζουμε το πρόγραμμα Ζωγραφικής mspaint και δημιουργούμε τις παρακάτω εικόνες

Paint_G

  • Δημιουργώ εικόνες από σχήματα 
               

On-line Ζωγραφική (Autodraw)

Παρουσιάσεις ( Impress)  


  • Φτιάχνω μια χριστουγεννιάτικη κάρτα ή μια πρόσκληση σε πάρτι  (όπως τα παραδειγματα).
 

impress-party-invitation


  • Φτιάχνω μια παρουσίαση που θα αποτελείται απο 4-5 διαφάνειες οι οποίες θα παρουσιάζουν τα Βουνά και τα ποτάμια ενός από τα Γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδος (π.χ Μακεδονία). 

Τι είναι το Animation;     

Αποτέλεσμα εικόνας για animation

Animation είναι η γρήγορη προβολή μιας σειράς από εικόνες ή θέσεων ενός μοντέλου-σχεδίου, έτσι ώστε να δημιουργείται η ψευδαίσθηση της κίνησης. Στην πραγματικότητα όμως είναι μια οπτική οφθαλμαπάτη της κίνησης και αυτό συμβαίνει επειδή το μάτι μπορεί να διατηρήσει μια εικόνα μόνο για 1/12 του δευτερολέπτου.

Ετυμολογικά προέρχεται από το λατινικό anima, που σημαίνει ψυχή και πνεύμαΤο ρήμα “to animate” σημαίνει “ζωντανεύω”, “δίνω ζωή και κίνηση”.

Βίντεο
1) Pivot Animator - Play Ball,

Pivot - Play Ball

2) Pivot Animator - Play Catch

Pivot - Play Catch

 3) Pivot Animator - Skater Jump

Pivot Skater

Σχέδια για υλοποίηση   Για να μπορέσετε να υλοποιήσετε τα παραπάνω σχέδια θα χρειαστείτε τα νέα αντικείμενα: μπάλα, σκέιτ, σκάλες και το κορίτσι τα οποία θα τα βρείτε στο παραπάνω σύνδεσμο.

και κάποιες όμορφες δημιουργίες μαθητών μας ... 








Β. Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις ΤΠΕ

 Γνωρίζω το Διαδίκτυο - Επικοινωνώ και συνεργάζομαι  

SaferInternet4Kids Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου

Είναι γεγονός ότι στην ζωή μας καθημερινά συμβαίνουν πολλά μικρά και μεγάλα πράγματα, τα οποία καταγράφονται στις διάφορες συσκευές μας (κινητό, tablet, laptop, έξυπνα ρολόγια, έξυπνα παιχνίδια, έξυπνες τηλεοράσεις, έξυπνες οικιακές συσκευές, κ.τ.λ.). Όλα αυτά τα δεδομένα έχουν γίνει πόλος έλξης για απατεώνες και κακοποιούς. (Κυβερνο)επιθέσεις με ψηφιακά «όπλα» σε κυβερνήσεις, εταιρίες και ιδιώτες έχουν γίνει καθημερινό φαινόμενο.  Γι’ αυτό το λόγο είναι σήμερα πιο σημαντικό από ποτέ να φροντίζουμε τα δεδομένα μας, αυξάνοντας το επίπεδο της προστασίας που έχουμε στους διάφορους λογαριασμούς  μας.

Δείτε παρακάτω μια σειρά από βιντεο που θα σας εισάγουν με πολύ απλά λόγια στην Κυβερνοασφάλεια, την προστασία των προσωπικών μας δεδομένων, αλλα και την προστασία μας από φαινόμενα διαδικτυακού εκφοβισμού.


  1. Εγχειρίδιο για Μαθητές
  2. Παρουσίαση για Μεγάλα παιδιά 
  3. Παιχνίδι Κρυμμένου Θησαυρού
  4. Επικοινωνώ με σεβασμό στο Διαδίκτυο
  5. Συμβουλές για Γονείς


- Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς  Netiquette (Network Etiquette)
(Δικαιώματα και Υποχρεώσεις)


Η ομάδα κανόνων για την σωστή διαδικτυακή συμπεριφορά ονομάζεται Netiquette

  • Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς: Βίντεο
  • Κουίζ -1 Δικαιώματα και υποχρεώσεις στο Διαδίκτυο (από Dimpap)
  • Κουίζ 2 κανόνες και συμπεριφορές στο Διαδίκτυο (από Dimpap)
α) Δημιουργώ ένα συννεφόλεξο στο https://wordart.com/ με λέξεις σχετικά με τους κανόνες του Διαδικτύου όπως οι παρακάτω :

Ασφάλεια. πρόσβαση, ελευθερία στην έκφραση, πληροφόρηση, αξιοπιστία, σεβασμός, πνευματικά δικαιώματα, ευγένεια, καταγγελία ..........



  • Κατεβάζω το συννεφόλεξο στον Υπολογιστή μου: Download --> Standartd PNG ή Standart Jpeg

  • Και μου το στέλνετε μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του ΠΣΔ (webmail.sch.gr)

Παιχνίδια και Κουίζ

  • Πόσο καλός ψηφιακός πολίτης είσαι; Ελάτε να ελέγξουμε τις γνώσεις μας για το διαδίκτυο. Απαντήστε στις ερωτήσεις του quiz στον σύνεσμο https://bit.ly/3jlkzoF.
  • Netiquette: Κανόνες Ορθής Διαδικτυακής Συμπεριφοράς (DigiTown)
  • Το νησί του Safer Internet
  • Ώρα για παιχνίδι στο Ιντερλαντ: Ο Πύργος του Θησαυρού είναι ξεκλείδωτος και βρίσκονται σε κίνδυνο πολύτιμες πληροφορίες σου, όπως ο αριθμός του τηλεφώνου σου ή προσωπικά μηνύματά σου. Τρέξε πιο γρήγορα από τον χάκερ και χτίσε ένα φρούριο με πανίσχυρους κωδικούς για να προστατέψεις τα μυστικά σου μια και καλή. Προσοχή, Μικρέ Ιντερναύτη! Πήγαινε στη διεύθυνση Πύργος του Θησαυρού

Γ. Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις ΤΠΕ

- Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες

     









- Υλοποιώ σχέδια εργασίας/έρευνας (project) με τις ΤΠΕ 

- Project - Ένα ταξίδι στον Γαλαξία μας και στο ηλιακό μας σύστημα

 Προσδεθείτε και ελάτε να απολαύσουμε ένα ξεχωριστό ταξίδι στο Σύμπαν ... 

Εμφάνιση της εικόνας προέλευσης

Βήμα 1ο: Βλέπουμε το βίντεο με τις πληροφορίες για το Γαλαξία μας.
Βήμα 2ο: Ας δούμε την κίνηση των πλανητών μέσα από το Αστεροσκοπείο της ΝΑΣΑ  

Εμφάνιση της εικόνας προέλευσης

Βήμα 3ο: Επισκεπτόμαστε το Ευρωπαϊκο Δίκτυο Διαστήματος για παιδιά, κατεβάστε τις εφαρμογές για την εξερεύνηση του Διαστήματος, φτιάξτε με χαρτί τρισδιάστατα μοντέλα των διαστημοπόπλοιων που έχιυν εξερευνήσει το διάστημα κ.α. Κλικ στη φωτογραφία 

ESA_Kids_mobile_app.png 

Βήμα 4ο: Απαντούμε στις ερωτήσεις στο φυλλάδιο-1. 

Βήμα 5ο: Χωριζόμαστε σε ομάδες και αναλαμβάνουμε να κάνουμε έρευνα για τον πλανήτη που θα επιλέξουμε. Ετοιμάζουμε μια παρουσίαση με τις πληροφορίες του (παράδειγμα ΕΔΩ).  Η παρουσίασή μας θα πρέπει να είναι κάπως έτσι : Παρουσίαση

Ας ακούσουμε και το τραγούδι των πλανητών : Τραγούδι 
Η Ομαδική εργασία συμμαθητών σας ΕΔΩ

Δ. Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο 

- Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό.


Πόση ώρα μπορούμε να παίζουμε ηλεκτρονικά παιχνίδια; Ας δούμε τι μας συμβουλεύει η Αθηνά με τους φίλους της : 


Κουίζ και Παιχνίδια

1. Επιτραπέζιο παιχνίδι με μηνύματα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο

2. Τι μπορώ και τι δεν μπορώ να κάνω στο Διαδίκτυο Κουίζ 

3. Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος - παιχνίδι για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

4. Έννοιες για το Δίκτυο-Διαδίκτυο (ένωσε τα ζευγάρια ) 

5. Τρέχω σε " Αλογοδρομίες"  

NETIQUETTE (Network Etiquette)

Η ομάδα κανόνων για την σωστή διαδικτυακή συμπεριφορά ονομάζεται Netiquette. 

 Netiquette: Κανόνες Ορθής Διαδικτυακής Συμπεριφοράς (DigiTown)

Ε. Προγραμματισμός - Υπολογιστική Σκέψη

1. Τι είναι ρομποτ - Η Ρομποτική στη Ζωή μας (Παρουσίαση-1)

2. Τι είναι ρομποτ - Η Ρομποτική στη Ζωή μας (Παρουσίαση-1)

3. Βίντεο για την " Ώρα του κώδικα" Βλέπουμε το βίντεο με το μεγαλύτερο Εκπαιδευτικό Γεγονός στο κόσμο στην Επιστήμη των Υπολογιστών

Δραστηριότητες προγραμματισμού - Υπολογιστικής σκέψης

  1. Βασικός προγραμματισμός με επεξεργασία δαπέδου- φωτόδεντρο
  2. Προγραμματισμός ρομπότ- φωτόδεντρο
  3. Βασικές εντολές κίνησης σε χώρο για εισαγωγή στον προγραμματισμό (Ν. Γεωργιτζίκη)
  4. Μεταφορά και απόθεση από το Code.org
  5. Κίνηση με εντολές από το code.org
  6. Εντοπισμός σφαλμάτων σε πρόγραμμα και διόρθωση από Code.org
  7. Δομές ακολουθίας με σύνθετες εντολέςμέλισσα- Code.org
  8. Καλλιτέχνης- ακολουθία- Code.org
  9. Καλλιτέχνης- σχήματα- Code.org
  10. Ελεύθερη σχεδίαση- code.org
  11. Λαβύρινθος- επαναλήψεις- Code.org

Παίζουμε το παιχνίδι Kodable Smeeborg και μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε


1ο Βήμα: Ακολουθήστε το σύνδεσμο : kodable.com/login

2ο Βήμα:  Επιλέγουμε το School Profile και βάζετε τον κωδικό της τάξης μας :

                   Κωδικός : xft7947

3ο Βήμα: Επιλέξτε έναν λογαριασμό μαθητή, π.χ. st1 έως και τον st23 (θα κάνουμε μαζί το χωρισμό στη τάξη) και νάλογα αν θυμάσαρχικά το παιχνίδι με τον πλανήτη (SmeeBorg). Μια άλλη φορά μπορείτε να δοκιμάσετε και τους άλλους πλανήτες-αστεροειδοί. 

4ο βήμα: Πατάμε στο Click Mission Control. Θα δείτε ένα μικρό βίντεο για τους ήρωες του παιχνιδιού και το ταξίδι τους στο πλανήτη SmeeBorg

5ο βήμα: Όταν προσγειωθούν θα πρέπει να τους βοηθήσετε να βρουν το δρόμο τους μέσα από τις οδηγίες που θα τους δώσετε

6ο Βήμα: Οι οδηγίες σας είναι τα βέλη : δεξιά, αριστερά, πάνω και κάτω που πρέπει να τα βάλετε σε σειρά. Παίζεται τα επίπεδα στην αποστολή Smeeborg!

                             Καλή Διασκέδαση μικροί προγραμματιστές :-)

Παίζουμε το παιχνίδι Run Marco 

Run Marco! - GameUp - BrainPOP.

Μέσα από το παιχνίδι περιπέτειας Run Marco με τις βήμα προς βήμα οδηγίες πρέπει να καταφέρεις να λύσεις τον γρίφο της κάθε πίστας  και να διδαχθείς τις βασικές αρχές της τέχνης του προγραμματισμού. Αφού περάσεις τις πίστες και μαζέψεις διάφορα αντικείμενα  μπορείς να τερματίσεις. Θα δεις ότι οι πίστες δυσκολεύουν καθώς προχωράς αλλά με λίγη σκέψη θα τα καταφέρεις.

Για να μπεις στο παιχνίδι κάνε κλικ ΕΔΩκαι στη συνέχεια ακολούθησε τα βήματα.

1ο Βήμα: Κάνε κλικ στην ελληνική σημαία.

2ο Βήμα: Κάνε κλικ στο πράσινο βελάκι εκκίνησης

3ο Βήμα: Επέλεξε το Μάρκο ή τη Σοφία για ήρωά σου

4ο Βήμα : Διαλέγεις μια από τις 2 ξεκλείδωτες πίστες (Ζούγκλα ή Χριστούγεννα) 

4ο Βήμα: Ακολουθείς τις οδηγίες που θα σου δίνονται.

 

Αν θέλεις περισσότερη βοήθεια μπορείς να δεις το παρακάτω βίντεο με τις οδηγίες στον σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=8sBRcKrfPLA


ΣΤ. Διάφορα 

Πασχαλινές Δραστηριότητες 

Ζ. Παιχνίδια

  1. Παιχνίδια με τις προπαίδειες
  2. Προπαίδεια 5,6 και 7 (στα πέναλτι)
  3. Προπαίδεια 2,3 και 4 (στα πέναλτι)
  4. Προπαίδεια 8,9 και 10 (στα πέναλτι)
  5. Ψηφιακός Παιδότοπος 
  6. Παιχνίδια Μαθηματικών
  7. Εκπαιδευτικά παιχνίδια και Ψυχαγωγία
  8. Γλώσσα Γ' και Δ' Δημοτικού
  9. Μαθηματικά Γ'-Δ' Δημοτικού
  10. Εκπαιδευτικό Λογισμικό Α'Βάθμιας (Γλώσσα - Μαθηματικά - Αγγλικά - Θρησκευτικά)
  11. Εκπαιδευτική Πλατφόρμα Gcompris  
  12. Jele - Δραστηριότητες
  13. Λογισμικό Ζωγραφικής Tuxpaint (κατεβάζουμε πρόγραμμα και σφραγίδες) 
  14. Πρόγραμμα εκμάθησης του Πληκτρολογίου -  Rapid Typing 

Για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2022 - EU Code Week 2022, το σχολείο μας δημιούργησε στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, την Εκδήλωση "We Love Coding - Αγαπάμε τον Προγραμματισμό"  

Σκοπός της Εκδήλωσής μας είναι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας (από την Α’ ‘εως και την ΣΤ’ τάξη) να συμμετέχουν σε μια ποικιλία δραστηριοτήτων δημιουργίας κώδικα, παιχνιδιών και ευχάριστων προκλήσεων, προκειμένου να τους βοηθήσουμε να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στον προγραμματισμό και να αξιοποιήσουν σωστά τον χρόνο τους στο σχολείο αλλά και στο σπίτι.

Για την Γ’ και Δ’ τάξη  : «Run Marco:  Το παιχνίδι περιπέτειας που διδάσκει τις βασικές αρχές του προγραμματισμού»

Παίζουμε το παιχνίδι Run Marco 

Run Marco! - GameUp - BrainPOP.

Μέσα από το παιχνίδι περιπέτειας Run Marco με τις βήμα προς βήμα οδηγίες πρέπει να καταφέρεις να λύσεις τον γρίφο της κάθε πίστας  και να διδαχθείς τις βασικές αρχές της τέχνης του προγραμματισμού. Αφού περάσεις τις πίστες και μαζέψεις διάφορα αντικείμενα  μπορείς να τερματίσεις. Θα δεις ότι οι πίστες δυσκολεύουν καθώς προχωράς αλλά με λίγη σκέψη θα τα καταφέρεις.

Για να μπεις στο παιχνίδι κάνε κλικ ΕΔΩκαι στη συνέχεια ακολούθησε τα βήματα.

1ο Βήμα: Κάνε κλικ στην ελληνική σημαία.

2ο Βήμα: Κάνε κλικ στο πράσινο βελάκι εκκίνησης

3ο Βήμα: Επέλεξε το Μάρκο ή τη Σοφία για ήρωά σου

4ο Βήμα : Διαλέγεις μια από τις 2 ξεκλείδωτες πίστες (Ζούγκλα ή Χριστούγεννα) 

4ο Βήμα: Ακολουθείς τις οδηγίες που θα σου δίνονται.

 

Αν θέλεις περισσότερη βοήθεια μπορείς να δεις το παρακάτω βίντεο με τις οδηγίες στον σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=8sBRcKrfPLA









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου